Oksidering

Oksiderer øl lettere enn vin? Har satt vin i mange år og aldri opplevd oksidering. Er faren større på øl??

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Bare slå av signaturen din som sier oss relativt lite, så skal du se det går bra

Forøvrig så bør du stille deg spørsmålet om hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl, ikke bare tro at du bør gjøre alt du har lyst til
I den virkelige verden fungerer det slik at den beste overlever. Sånn var det iallefall før

Kreft f.eks eller allergier er det mange som plages med pga. livsstil, andre pga. uflaks

Som nykommer her på forumet så bør du være litt ydmyk.når du stiller spørsmål
Kvaliteten på svarene avhenger ofte av gjensidig respekt

Forøvrig så bør du stille deg spørsmålet om hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl, ikke bare tro at du bør gjøre alt du har lyst til
I den virkelige verden fungerer det slik at den beste overlever. Sånn var det iallefall før

Kreft f.eks eller allergier er det mange som plages med pga. livsstil
Er man nybegynner innen øl så vet man ikke hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl. Og det at det ikke er vanlig betyr ikke at det ikke kan gjøres med hell.

Er man nybegynner innen øl så vet man ikke hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl. Og det at det ikke er vanlig betyr ikke at det ikke kan gjøres med hell.

Flott, la oss høre hvordan det går. Kanskje du debunker noen myter

Vi er litt slemme her i den virtuelle verden, slik at du skal slippe unødige problemer utenfor

Hvorfor må en del vin være merket med "inneholder sulfitt" forresten, og har det noe å si for smaken til vinen?

Vi er litt slemme her i den virtuelle verden, slik at du skal slippe unødige problemer utenfor

Hvorfor må en del vin være merket med "inneholder sulfitt" forresten, og har det noe å si for smaken til vinen?
Sulfitt i vin forsterker rødfargen i rødvin samtidig som det hindrer at vinen surner (konserverer). Sulfitt forbedrer også smaken da den fjerner en syre (som jeg ikke husker navnet på) som blir dannet under gjæring.

OK, det er du som er eksperten på vin. Det har ikke jeg mye peiling på. Satte en del i barndommen riktignok, men råvarene tilsa aldri noe mere enn en i beste fall dårlig bordvin

Lykke til med Øl & Vin prosjektene

Tilbake
Topp