Øl i Tronheim

Er i Trondheim for kvelden, og lurer på om det er noen på forumet som kan gi meg tips om hvilke stede/puber man må besøke for å finne et respektabelt utvalg av gode øl.  :biersmile:
 
Ole Mørkved skrev:
På Baklandet, over Gamle Bybro har du både Den Gode Nabo og Antikvariatet. Mer trenger du ikke å lete :)

Den gode nabo vinner på utvalg, mens Antikvariatet vinner på pris. Så blir det opp til den enkelte!  ;D
 
Om du er Ratebeer-ticker, kan det være verd å få med seg Trondhjem mikrobryggeri som har brukbar mat og ikke er for heseblesende tidlig på kvelden, men en brewpub er jo en brewpub og i tillegg hadde de bare fire av de vanlig 7-8 sortene sist jeg var innom. På Café Ni Muser har de hatt lokalt brygget øl, produsert av folkene som starter To Tårn, men jeg vet ikke om det har det nå.

Om du 'bare' er ute etter et variert og godt utvalg, så er jeg enig med Ole: Den gode nabo og Antikvariatet. Merk at for sistnevnte må du helt innerst i lokalet, på den siden som vender mot elva. Som et tredje alternativ kunne du vurdert Studentersamfundet (Daglighallen?), der serveringsgjengen er i ferd med å skape noe stort, og der de kommer med mikrobryggeri i løpet av året. De fører endel spesialfat fra utvalgte norske bryggerier, men jeg vet ikke noe om åpningstidene der.
 
Var i Trondheim igår, og da ble det Den Gode Nabo.
Har noe mat, og masse godt øl. Fikk inn ny ladning Two Capatins igår.
 
I tillegg, om man er i litt mer party-mode kan man velge Raus. De har diverse øl fra Nøgne Ø, Midtfyns, Kinn etc.
 
+1 for Daglighallen på Studentersamfundet. I helgen var i alle fall Svart Hav fra Kinn, Hoppy Joe fra Lervig, Texas Ranger fra Mikkeller (nam) og Nøgne Ø IPA på tapp. Om noen er gått tomme er de byttet ut med noe annet godt.
 
Tilbake
Topp