S
Slettet medlem 20901
Har brygget 50 liter. 25 med real ale fra europris og 25 med lager.
Har brukt 1 kilo spraymalt i real ale og et halvt kilo i lageren.
Malt fra rema har jeg brukt 2 og en halv flaske i hver.
Humle chinoc og magnum, og perle, har brukt litt av hver i begge dunkene.
Det har stått i 20 dager i ca 23-24 grader romtemp på bad.
Har hatt lokket helt stengt, men tok det løst oppå de tre siste dagene, for å tilsette humle ekstrakt.
Tørrhumlen tilsatte jeg på dag 4.
Problemet er at når jeg skulle tappe det på flasker, har det komt en type hinne på overflaten som dekker alt.
På sidene er det og en type hinne, og da snakker jeg ikke om krauserringen.
Tappet det over på flasker og det så ut til å gå greit, men på dag 2 har det også komt noen biter av noe slag. type hvite biter som ligger på overflaten. Har prøvd å riste på den ene flasken så går det til bunn, men jeg tenker at hvis det står i noen dager vil det igjen stige til overflaten.
Bilder kommer, men er det noen som har noe tips til hva som er gale ?
Har brukt 1 kilo spraymalt i real ale og et halvt kilo i lageren.
Malt fra rema har jeg brukt 2 og en halv flaske i hver.
Humle chinoc og magnum, og perle, har brukt litt av hver i begge dunkene.
Det har stått i 20 dager i ca 23-24 grader romtemp på bad.
Har hatt lokket helt stengt, men tok det løst oppå de tre siste dagene, for å tilsette humle ekstrakt.
Tørrhumlen tilsatte jeg på dag 4.
Problemet er at når jeg skulle tappe det på flasker, har det komt en type hinne på overflaten som dekker alt.
På sidene er det og en type hinne, og da snakker jeg ikke om krauserringen.
Tappet det over på flasker og det så ut til å gå greit, men på dag 2 har det også komt noen biter av noe slag. type hvite biter som ligger på overflaten. Har prøvd å riste på den ene flasken så går det til bunn, men jeg tenker at hvis det står i noen dager vil det igjen stige til overflaten.
Bilder kommer, men er det noen som har noe tips til hva som er gale ?