Ølsett , synes det smaker gjær av ferdig produkt.

Wow. Innrømmelse av manglende kunnskap og ingen vilje til å innhente ny, kun delt av et komma i en og samme setning. Jeg er imponert [emoji1417]
Har ikke den ringeste anelse hva du snakker om. Jeg sier sånn gjør jeg det og kommer til å gjøre det sånn... komma eller ikke.
Altså jeg påstår ikke at det er feil å bruke tørrgjær selv om jeg ikke gjør det, men kan ikke se poenget med å lage en starter som fort koster 30-40 spenn for så å bruke tørrgjar i den... billigere med ett rør.
Men foralldel, brygg som du vil, det gjør jeg og tar meg på ingensom helst måte nær av att noen prøver å rakke ned på mine måter å brygge på, jeg lager godt øl og er fornøyd med det.
Skulle jeg brygga etter det råd som kommer her på forumet hadde jeg nok brygga i en atomsikker bunker i full brannsikker drakt. Det gjør jeg da altså ikke, jeg liker å leve farlig... tar en sjans på att mine valg leder til øl... og gjett hva? Tro meg eller ei men det gjør det
 
For at dette forumet skal bli et sted for alle så er vel ikke negative, spydige og nedlatende kommentarer ikke veien å gå? Har vi ikke vært igjennom den diskusjonen noen ganger før?

Var den til meg? Jeg er både en dass og en fjomp. Og stolt av det.
 
Har ikke den ringeste anelse hva du snakker om. Jeg sier sånn gjør jeg det og kommer til å gjøre det sånn... komma eller ikke.
Altså jeg påstår ikke at det er feil å bruke tørrgjær selv om jeg ikke gjør det, men kan ikke se poenget med å lage en starter som fort koster 30-40 spenn for så å bruke tørrgjar i den... billigere med ett rør.
Men foralldel, brygg som du vil, det gjør jeg og tar meg på ingensom helst måte nær av att noen prøver å rakke ned på mine måter å brygge på, jeg lager godt øl og er fornøyd med det.
Skulle jeg brygga etter det råd som kommer her på forumet hadde jeg nok brygga i en atomsikker bunker i full brannsikker drakt. Det gjør jeg da altså ikke, jeg liker å leve farlig... tar en sjans på att mine valg leder til øl... og gjett hva? Tro meg eller ei men det gjør det

Var en gøy setning. I tillegg til at du er du. Lev med det [emoji16]
 
Typiak... her skal noen men i dress ta seg ett glass... og så hiver bermen seg med.... som måka "ska ha ska ha" ja ja dere får komme dere og da... da må det jo bli hos meg da siden jeg inveterer...faen
Jeg har dress da. Om det er det som må til.
Har aldri tatt Halhjems-fergen i dress før, men en gang må jo bli den første.

Sent via Tapatalk
 
Typiak... her skal noen men i dress ta seg ett glass... og så hiver bermen seg med.... som måka "ska ha ska ha" ja ja dere får komme dere og da... da må det jo bli hos meg da siden jeg inveterer...faen

74f7608196446e0f3afe732169617897.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
oki.. tru meg.. dette må vi få til.... mest overbevisende bilde jeg har sett.. ulven og morten ett eller annet... kjenn deres besøkesels tid
 
Jeg bare elsker kranglefanter... og om kranglefanten er en lærer... å herliga london som de sier i Stavanger.. Neida, alle får finne sine måter å brygge på.. det heter pure pitch for at du kan putte den rett i dunken... med brygging så er det like mye meninger som det er bryggere, du må velge din vei og stå for det. Og den er ca 70% feil, garantert. Om Espen Lothe, Gahr Smith-Gahrsen og Kjetil Jikiu... mener noe betyr jo det en del, men ett ledende firma innen gjær kan da ikke ha helt feil de heller... da hadde de ikke vært ledende særlig lenge.

Så veldig kranglete er jeg da ikke;)? Om du finleser det jeg skriver i det forrige innlegget, mener jeg.

Men du brygger jo rimelig mange brygg i løpet av et år, gjør du ikke? Det gjør jo jeg og, og jeg kan love deg at jeg sparer ganske mye penger på ikke å drive og pitche innkjøpt ferskgjær.

Lag en batch startervørter i ny og ne, så trenger du neste ikke regne inn utgifter til gjær i regnskapet i det hele tatt. (Ikke at jeg fører regnskap, altså:p!)
 
Lykke til med å fortelle mor at du reiser til Fitjar for å drikke ett par øl.. kommer hjemm når det er tomt.... feire jula hos meg du vil jeg tro...
Vi får lage et sånn der samarbeids-brygg. Så blir ikke øldrikking offisielt det viktigste. Dessuten tror jeg ikke jeg skal begi meg inn på å forsøke å være med å drikke tomt hos deg, det vil fort gå galt
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp