loebrygg
Norbrygg-medlem
her er en liten kommentar på dette
Så mye spalteplass og så lite kunnskap
Så mye spalteplass og så lite kunnskap
Jeg synes reklamemannen Jan Blichfeldt ikke klarer å forklare veldig godt hva han mener her. Han imøteser gjerne mer mangfold fra industribryggeriene - men ikke at mikrobryggeriene dytter dem i den retningen?
Skal vi drikke tøyseøl eller industriøl?
Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.Er dere aldri på matbutikker, og ser hvilket nivå hvermannsen synes er ok? Salgstallene er vel heller ikke ukjent.
Når man skriver et tilsvar, bør man ikke starte med å kalle sin motpart for dum. Det klinger bare i ørene til de sterkt troende.
Et meget saklig og godt svar.
Jeg sleit meg å finne poenget til Blichfeldt.Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.
Det er fristende å pirke borti selvgodheten til ølsnobber, og det skulle ikke mye til før det kokte over. Alltid artig med et friskt ordskifte – og da andrenalinet la seg ble vi gode venner. Men det er fascinerende hvordan navnet ”Ringnes” virker som en rød klut på enkelte.
Blichfeldt (som var min gode kollega for endel år siden) avslørte dessverre endel huller i egen kunnskap – og han kunne godt spart seg å peke på enkeltøl/produsenter.
Men han representer et godt gjennomsnitt av folket. Industrien produserte fremdeles 95 % av volumet i Norge sist jeg sjekket.
Jeg sleit meg å finne poenget til Blichfeldt.
Han skrev et innlegg hvis poeng var: "andre folk kjøper og liker varer i butikken jeg ikke liker. Sånn skal det ikke være". Hva er poenget?Jeg var så dum at jeg forsvarte Jan Blichfeldt på FB-forumet ”Ølsmaking”. Det skulle jeg ikke gjort – det kom en brottsjø av eder og galle. Spesielt fra Lasse som skrev det tilsvaret.
Det er fristende å pirke borti selvgodheten til ølsnobber, og det skulle ikke mye til før det kokte over. Alltid artig med et friskt ordskifte – og da andrenalinet la seg ble vi gode venner. Men det er fascinerende hvordan navnet ”Ringnes” virker som en rød klut på enkelte.
Blichfeldt (som var min gode kollega for endel år siden) avslørte dessverre endel huller i egen kunnskap – og han kunne godt spart seg å peke på enkeltøl/produsenter.
Men han representer et godt gjennomsnitt av folket. Industrien produserte fremdeles 95 % av volumet i Norge sist jeg sjekket.
Elementært, min kjære Watson. Alle andre tar selvfølgelig feil!Han skrev et innlegg hvis poeng var: "andre folk kjøper og liker varer i butikken jeg ikke liker. Sånn skal det ikke være". Hva er poenget?
Det får han gjerne mene, men hva har det i avisen å gjøre?Elementært, min kjære Watson. Alle andre tar selvfølgelig feil!
Slik tolker jeg det.
Han skrev et innlegg hvis poeng var: "andre folk kjøper og liker varer i butikken jeg ikke liker. Sånn skal det ikke være". Hva er poenget?
Det får han gjerne mene, men hva har det i avisen å gjøre?
Det er ikke en debatt, det er jo bare vås. Men nå skal jeg følge egen oppfordring og ikke bruke mer tid på denne ikke-saken.Det er slikt det blir debatt av.