Om øl i mediene

Bak betalingsmur, men tipper overskrift og ingress dekker hovedbudskapet godt.


Gjorde en bråsjekk av prisnivået for tørrgjær. De lå en tier over hva Strømmen tar for en pose fra Fermentis. 25% dyrere, altså.
 
Sist redigert:
Mulig de har justert prisene (ned) nå?
Ser at de ligger 4 til 9 kroner lavere på de gjærene jeg tok en bråsjekk på, mot Strømmen sine (utenom W34/70).
Mot Bryggselv ligger de 5 til 10 kroner billigere.
Mulig at prisforskjellsvariasjonene har noe med innkjøpstidspunkt å gjøre. Ting skjer jo fort nå i disse tvilsomme tider.
 
Det der virker ganske rimelig. Hørte det forresten akkurat i en experimental brewing podcast:). (Eller var det brülosophy?)

Nå har jeg ikke lest hele greia ennå - jeg skal:) - men eubayanus trenger alldeles ikke ha kommet hele veien fra Tibet/Mongolia (eller Patagonia!). Den finnes faktisk mange steder i Europa, så at den har vært til stede i en gjærkultur som blei brukt til å brygge hveteøl i Bayern, er ikke så merkelig.
 
Det der virker ganske rimelig. Hørte det forresten akkurat i en experimental brewing podcast:). (Eller var det brülosophy?)

Nå har jeg ikke lest hele greia ennå - jeg skal:) - men eubayanus trenger alldeles ikke ha kommet hele veien fra Tibet/Mongolia (eller Patagonia!). Den finnes faktisk mange steder i Europa, så at den har vært til stede i en gjærkultur som blei brukt til å brygge hveteøl i Bayern, er ikke så merkelig.

Nemlig. Men, det store spørsmålet for meg nå er hvilket hjemmebrygger gjær har Tuborg genomet og ikke Carlsberg….. tror jeg har lest 100 artikler om gjær men leter fortsatt. Kanskje du fant det i artikkel 101.
Nici
 
Nemlig. Men, det store spørsmålet for meg nå er hvilket hjemmebrygger gjær har Tuborg genomet og ikke Carlsberg….. tror jeg har lest 100 artikler om gjær men leter fortsatt. Kanskje du fant det i artikkel 101.
Nici
Jeg husker ikke nå om det blei nevnt noen kommersielt tilgjengelig Tuborg-gjær her, men det foresvever meg noe om det: https://beersmith.com/blog/2023/03/27/lager-yeast-with-dr-greg-casey-beersmith-podcast-278/

Men du har sikkert hørt den.
 
Men altså, hvor lenge har man egentlig lyst til å leve? Jeg bikka 27 for en evighet sia, så jeg er allerede godt på overtid.
 
Tilbake
Topp