Oppsett av Inkbird med bare kjøleskap tilkoblet

ADale

Norbrygg-medlem
Hva skriver jeg inn for avvik for HD (altså oppvarming difference)? Vil tro det blir bare 0? Temperatur settes til gjæringstemperatur og CD settes til f.eks 1 grad (Kjøling difference). Burde jeg feste temperatur sensor på bunnen, midten eller på toppen, eller spiller det ikke noen rolle? Og hva kan jeg isolere rundt den med?
 
Jeg fester sensoren midt på plastkaret med gaffatape. Så klasker jeg en bit av et sitteunderlag utenpå der igjen. Men kan jo bruke nær sagt hva som helst bare det isolerer. Isolerer ikke rundt hele karet - kun en bit som dekker rundt sonden.

Setter diff til 0,3 som er minste mulige. I hvert fall på de gamle typene jeg har.
 
Sist redigert:
Bruker ikke varmekilde til lager. Til ale bruker jeg denne: varmeplate. Droppa å bruke varmebelte etter en episode hvor det nesten tok fyr i kjelleren.

Både varming og kjøling kicker inn ved 0,3 grader avvik fra satt gjæringstemperatur.
 
Takk for tipset, da venter jeg med varmeplate. Når du ikke bruker varmeplate, bruker du da 0.3 difference også eller høyere?
 
Mine inkbirder står standard med 0,3 avvik. Har ikke tenkt på at det går an å stille høyere når ikke det skal varmes. Kommer til å endre praksis der så det ikke "står strøm" på kontakta som ikke er i bruk. Aner ikke om det har noe å si men det er noe med den sikre siden...

Har gamle inkbirder uten wifi så der har jeg ingen erfaring.
 
Kommer til å endre praksis der så det ikke "står strøm" på kontakta som ikke er i bruk. Aner ikke om det har noe å si men det er noe med den sikre siden...
Vipper du også ned sikringene på kurser i huset som ikke er i bruk?

Funker forresten Wifi app på internett eller bare i huset, lokalt?
Så lenge Inkbird er på WiFi er den tilkobla skytjenesten og du kan styre den hvor som helst fra så lenge du har internett på enheten med appen.

Oh hvilke verdier satte du for når kjøling og varme skal kicke inn?
Når der ikke står noe i kontakten for heating, spiller det ingen rolle hva du har av verdier.
 
Tilbake
Topp