• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Orient meny i Kvinesdal

Har etterspurt priser på bryggeutstyr og råvarer hos http://orientmeny.no/ol-brygger-utstyr-3/ da det ikke ligger ute noe på nett. :eek:
Tenkte det kunne være av interesse for de som bor i nærheten. 300kr /25kg Basis malt sekk er vel ingen upris? Bekkjedalen bryggelaug saler ut på handletur snart for å sjekke ut. Kommenter gjerne prisleiet.

30 liter fat - 869,- kr.
50 liter fat - 1290,- kr.
Beer Brew 30 - 2999,- kr.
Beer Brew 60 - 5999,- kr.
CO2 Regulator - 855,- kr.
Digital termometer - 229,- kr.
Fat kobling (G-type) - 749,- kr.
Fat kobling (S-type) - 749,- kr.
CO2 patron 425g - 245,- kr.
Tappekran med skumkontroll - 549,- kr.
Overgang mellom CO2 og regulator - 150,- kr.
Kjøler for BB30 - 599,- kr.
30 liter gjæringskar - 109,- kr.
Kapselpåetter bordmodell - 359,- kr.
Ølkapsler 100stk - 32,- kr.
Fatnøkkel for G-kobling - 300,- kr.
Gummipakning for gjærlås - 12,- kr.
Gjærlås - 17,- kr.
Tappeårn med to kraner - 1695,- kr.
Tappeårn med en kran - 1295,- kr.
Tappeårn med tre kraner - 1995,- kr.
UT-200 termostat - 549,- kr.
Kjøleskap for fat - 5990,- kr.
BB sirkulasjonpump - 650,- kr.
CO2 regulator med tre uttak - 950,- kr.
Termometer klokkemodell - 100,- kr.
Rustfri kran til BB - 169,- kr.
Refraktometer - 595,- kr.
Øl slange transparent - 39,- kr pr. meter
CO2 Slange - 39,- kr. pr meter
Røresleiv - 295,-

ØLBRYGGINGSSETT: 25liter

Pale Ale - 245,-
Porter - 285,-
Weissbier - 229,-
Juleale (Staut) - 275,-
Pils - 249,-
India Pale Ale -319,-
Premium Pils - 245,-
Belgisk Wit -250,-
Sommer Pils- 235,-
Møkt bokkøl -275,-
Påskeøl - 275,-
Brown Ale -265,-
Bayer - 245,-
American Pale Ale- 275,-
Red Ale -265,-
Tørr staut - 255,-
Kølsh -245,-
Mørk dobbel IPA - 305,-
Barley Wine -275,-
Rød lager 275,-
Belgisk tripel - 275,-

25KG KNUST MALT:

Pilsnermalt - 365,-
Pale Ale - 365,-
Maris Otter - 450,-
Wheat malt - 430,-
Cara Blonde - 420,-
Basis malt sekk ikke knust - 300,-

1KG MALT:

karamellmalt lys knust - 23,-
karamellmalt mørk - 23,-
karamellmalt mellom mørk - 23,-

HOMLE:

Northern Brewer 90 pellets 100g - 37,-
US casada type 90 pelletrs 100g - 46,-
Saaz type 90 pellets 100g - 50,-
Columbus T90 pellets Alpha - 49,-
Amarillo pellets 9,6% 100g - 69,-
East Kent Golding T90 100g - 44,-

GJÆR:

Safbrew T-58 - 35,-
Saflager W34/70 11.5g - 45,-
Safale S-04 ale yeast - 35,-
Safbrew S-33 - 35,-
Saflager S-23- 35,-
Safale US-05 - 35,-
Safbrew WB-06 - 35,-

LITERATURE:

Moderne hjemmebrygging - 250,-
Håndbok i ølbrygging - 320,-
Ølbrygging fra hånd til munn - 400,-
 
Beer Brew 30 - 2999,- kr.

Det var veldig billig - Den ligger jo 1000,- under de andre stedene.
Er det V3?
 
Det vet jeg ikke, går ikke god for noen av prisene, bare copy/pastet svar i epost fra dem. Men syns det virker rimelig jeg.
 
såvidt meg bekjent kjøper han/forhandler for olbrygging.no så vil tro at det er rimelig samme utvalg og priser uten at jeg har sjekket alt
 
Ser ganske likt ut ja, litt påslag bare i forhold til deres priser, så det stemmer sikkert.
Må si all grain-settene på Bryggselv.no er dyre i forhold til andre steder, 399,-/25liter  Noen god forklaring på det?
Vi har handla der til nå..
 
Det er nok ikke så enkelt å sammenligne priser på slike sett. Innholdet kan variere, og man må jo prøve å sammenligne epler med epler for å si det slik. Generelt så tror jeg ikke prisene på samme råvarer varierer så altfor mye. Basemalt og slikt handles helst i bulk, og i butikk pga fraktkostnader. Så fremt man ikke bor langt fra nærmeste bryggebutikk.

Blir sikkert rimeligere for dere å kjøre ned til Kvinesdal, eller til Bryggselv i Kr.sand/Stavanger, enn å få tilsendt basemalt. Iallefall dersom dere ser at kvanta og bryggefrekvens øker. Dere kjøpte maltkvern?
 
Ser jo at det blir adskillig rimeligere å kjøpe inn noen sekker i stort. Vi kjøpte maltkvern ja. Hva ville dere anbefale om man skal kjøpe inn feks. 8 stk 25kg sekker til lagring? Pilsner og hvetemalt er vel rimelig bankers. Vi har laget en Wit og en Havrestout til nå. Witen ble knallgod, men noe mye kullsyre. Stouten ser og veldig bra ut både på lukt og OG.

Har dere handla i Kvinesdal Log? Har de bra lager på diverse, eller er det mest bestillingsvarer?
 
Jeg har kun vært innom en gang. Da kjøpte jeg en sekk Munchenmalt. Jeg ville nok tatt kontakt på forhånd om jeg skulle handlet litt stort. Butikkeieren virket som en trivelig og serviceinnstilt kar. Det går helt sikkert an å få ting pakket ferdig på forhånd om du sender en bestilling. Utvalget er mye større hos Bryggselv, om du satser på impulshandling er det bedre der.

Vi har handlet litt rundtomkring. En av bryggerne våre er opprinnelig fra Skien, og han har handlet hos Humle og Malt noen ganger. Siden vi er midt mellom Stavanger og Kristiansand, så har det blitt litt handling hos Bryggselv begge steder. Det er lurt å planlegge noen brygginger fremover, da kan man enklere finne ut hva man trenger. Selv blir jeg litt som fruen i en klesforretning når jeg er på bryggebutikker. Jeg ender opp med mye for mye av alle slag....
 
Hei.

Prøver å danne et nettverk i Flekkefjord og området/dalstroka innafor med bryggere.

Tanken er evt pallekjøp med malt,humle i kilovis, og evt dele ferskgjær etc etc?

Er dette intresant?  Er man 5-7 stk,,så burde det ikke være noen heksekunst å trylle bort 34 sekker med malt?
 
Buster skrev:
Hei.

Prøver å danne et nettverk i Flekkefjord og området/dalstroka innafor med bryggere.

Tanken er evt pallekjøp med malt,humle i kilovis, og evt dele ferskgjær etc etc?

Er dette intresant?  Er man 5-7 stk,,så burde det ikke være noen heksekunst å trylle bort 34 sekker med malt?

Ja dette kan nok være av interesse, her i dalstroka innafor så rekker nesen ikke kjelen å bli kald før den fyres i gang igjen ;-)  :skaal:
 
Bra initiativ det. :) Får håpe det er nok bryggere i vårt område.

Har nå testet Orient i Kvinesdal, og det var en bra opplevelse. Veldig bra service. :skitbra:
Han drar avgårde og handler inn det vi bestiller hver 14 dag slik jeg har forstått det.
 
Planen min er å handle direkte med importør når det gjelder malt. 1 palle er 825 kg.  Disse kommer i 25 kgs sekker, ukvernet.  Da er man nede i halvparten av prisen for å kjøpe kilovis.

Humle kan og kjøpes/bestilles i kgs eller 5 kgs forpakninger. Da er prisen mye billigere enn å kjøpe 100g pakker.
 
Er med på malt og humleinnkjøp. Kan fordi forsåvidt ta en Palle, men da må det blandes litt basismalt på den.
 
Tilbake
Topp