Oslo: Klubbmesterskapet 28. oktober 2022

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
Tradisjonen tro avholdes Klubbmesterskapet fredag i uke 43 i Drammensveien 43. Det er i år fredag 28. oktober, og vi gleder oss!

I samarbeid med Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug (KSHB) inviterer Norbrygg Oslos til vårt eget intime "publikums favoritt-aktige" høstarrangement i Drammensveien 43 fredag 28. oktober. Her vil hjemmebryggere servere sitt øl til publikum, som stemmer fram sine favoritter.

Vi anbefaler at bryggerne tar med seg minst åtte liter øl (tilsvarende en kasse med 0,33 litersflasker eller et nesten fullt nilitersfat). Vi setter opp bord langs veggene, og det er opp til deg om du vil ha med tappetårn og annet utstyr for å lage stand eller om du bare serverer rett fra flaske eller picnic-kran.

Alle bryggere og publikummere vil få utdelt polletter som brukes til å stemme med. De tre ølene med flest stemmer blir premiert med diplom og gavekort fra vår samarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg. Og ikke minst får vinneren gravert inn navnet sitt på vandreplaketten, som vedkommende får beholde til neste års arrangement.

Påmelding og billettkjøp skjer i Hoopla. Deltakere som stiller med øl slipper naturligvis inn gratis, og man får også ta med seg en medbrygger eller gjest. For Norbrygg- og KSHB-medlemmer koster billetten 55 kr, mens det for ikke-medlemmer koster 375 kr å delta. Med andre ord lønner det seg å melde seg inn i Norbrygg først: Norbrygg-medlemskap koster 275 kr (100 kr hvis du er under 26 år), og dekker kontingent for resten av 2022 og hele 2023.

Vi spanderer mat fra Go'Grilla Food Truck i bakgården!

Av brannvernhensyn må vi ha kontroll på antall mennesker i lokalene. Derfor blir alle billetter bli skannet i døra.

Premiering av vinnerne av Oslomesterskapet i mørk lager og mørk ale vil også skje på dette arrangementet.

Tidsplan for arrangementet:
17:00 Rigging (for bryggere/medbryggere)
18:00 Publikumsinnslipp
19:00 Matservering
20:30 Premieutdeling for Oslomesterskapet
20:30 Avstemningen avsluttes
21:00 Premieutdeling for Klubbmesterskapet
22:00 Arrangementet avsluttes
23:00 Ferdig utryddet fra lokalet

Ved behov er det mulig å få sette ifra seg øl og/eller utstyr på lageret i bakgården torsdag mellom kl. 18 og 19. NB! Meld ifra på forhånd til John Petter på tlf. 90153956 dersom det blir aktuelt for din del.

Det er mulig å sette igjen utstyr på lageret etter arrangementet og komme og hente det på lørdagen mellom kl. 13 og 14.

Vel møtt til et trivelig arrangement!
 
Sist redigert:
Tradisjonen tro avholdes Klubbmesterskapet fredag i uke 43 i Drammensveien 43. Det er i år fredag 28. oktober, og vi gleder oss allerede! Denne arrangementstråden vil bli oppdatert etter hvert som flere detaljer kommer på plass.

-

I samarbeid med Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug (KSHB) inviterer Norbrygg Oslos til vårt eget intime "publikums favoritt-aktige" høstarrangement i Drammensveien 43 fredag 28. oktober. Her vil påmeldte hjemmebryggere servere sitt øl til publikum, som stemmer fram sine favoritter.

Vi anbefaler at bryggerne tar med seg minst åtte liter øl (tilsvarende en kasse med 0,33 litersflasker eller et nesten fullt nilitersfat). Vi setter opp bord langs veggene, og det er opp til deg om du vil ha med tappetårn og annet utstyr for å lage stand eller om du bare serverer rett fra flaske eller picnic-kran.

Alle bryggere og publikummere vil få utdelt polletter som brukes til å stemme med. De tre ølene med flest stemmer blir premiert med diplom og gavekort fra vår samarbeidspartner Strømmen Hjemmebrygg. Og ikke minst får vinneren gravert inn navnet sitt på vandreplaketten, som vedkommende får beholde til neste års arrangement.

Påmelding og billettkjøp skjer i Hoopla (lenke kommer). Deltakere som stiller med øl slipper naturligvis inn gratis, og man får også ta med seg en medbrygger eller gjest. For Norbrygg- og KSHB-medlemmer koster billetten 55 kr, mens det for ikke-medlemmer koster 375 kr å delta. Med andre ord lønner det seg å melde seg inn i Norbrygg først: Norbrygg-medlemskap koster 275 kr (100 kr hvis du er under 26 år), og dekker kontingent for resten av 2022 og hele 2023.

Av brannvernhensyn må vi ha kontroll på antall mennesker i lokalene. Derfor blir alle billetter bli skannet i døra.

Det er ikke usannsynlig at vi gjentar fjorårets suksess med mat fra foodtruck i bakgården inkludert i prisen.

Premiering av vinnerne av Oslomesterskapet i mørk lager og mørk ale vil også skje på dette arrangementet.

Tentativ tidsplan for arrangementet:
17:00 Rigging (for bryggere/medbryggere)
18:00 Publikumsinnslipp
19:00 Matservering
20:30 Premieutdeling for Oslomesterskapet
20:30 Avstemningen avsluttes
21:00 Premieutdeling for Klubbmesterskapet
22:00 Avslutning
23:00 Ferdig utryddet fra lokalet

Informasjon om muligheter for levering/henting av utstyr dagen før/etter kommer etter hvert.

Vel møtt til et veldig trivelig arrangement!
Definitivt årets øl-høydepunkt:)! Triveligere blir det ikke.
 
Man kan komme dagen før og sette fra seg øl et kjølig sted?
Ja, men ikke kjøligere enn (lav) romtemperatur på lageret. Jeg oppdaterte første post i denne tråden med følgende i går:

Ved behov er det mulig å få sette ifra seg øl og/eller utstyr på lageret i bakgården torsdag mellom kl. 18 og 19. NB! Meld ifra på forhånd til John Petter på tlf. 90153956 dersom det blir aktuelt for din del.

Det er mulig å sette igjen utstyr på lageret etter arrangementet og komme og hente det på lørdagen mellom kl. 13 og 14.
 
Ja, men ikke kjøligere enn (lav) romtemperatur på lageret. Jeg oppdaterte første post i denne tråden med følgende i går:

Hvis det ikke er no oppvarming der burde det vel være kaldt nok(serveringstemperatur?) på denne tiden av året, eller?
 
Hvis det ikke er no oppvarming der burde det vel være kaldt nok(serveringstemperatur?) på denne tiden av året, eller?
Det er ikke oppvarming, nei. Men litt varmere enn utetemperatur er det nok. Kan ikke si noe mer detaljert enn det, men det er sikkert brukbart nok for et snaut døgn.
 
Det er fremdeles plass til flere både bryggere og publikummere, og husk at den symbolske billettprisen inkluderer skikkelig mat fra Go'Grilla Food Truck i bakgården.

Enten du aldri har vært på et Norbrygg-arrangement eller om du er en gammel traver, er dette et veldig hyggelig arrangement vi virkelig kan anbefale!
 
Det er fremdeles plass til flere både bryggere og publikummere, og husk at den symbolske billettprisen inkluderer skikkelig mat fra Go'Grilla Food Truck i bakgården.

Enten du aldri har vært på et Norbrygg-arrangement eller om du er en gammel traver, er dette et veldig hyggelig arrangement vi virkelig kan anbefale!
Underskrives!

- og så alt det gode ølet, da;)!
 
Jeg har fått første melding om at det kommer leveranser, så jeg er klar med åpen dør kl. 18. :)
Fint om alle som skal levere melder fra til meg. Så slipper jeg å stå og vente forgjeves. 90153956.
 
Nå sitter jeg og kjenner på den gode stemninga fra arrangementet i går, som var akkurat så trivelig som jeg visste det ville bli. Her får du prata med gamle og nye, smakt på øl du kanskje ikke ville smakt på ellers - og så er det den lille spenninga der fordi det tross alt er en konkurranse. Og som brygger så er jo sjansen til å få snakke om ølet ditt helt uimotståelig:). Jeg begriper ikke at ikke enda flere stiller med øl.

Matserveringssystemet er helt suverent. Regner med at det også er etablert som en del av tradisjonen nå:).

Så en veldig stor takk til dere som har jobba med arrangementet. Dette er årets høydepunkt for meg som brygger.

(Eneste skåret i gleden sto Jernbaneverket og VY i skjønn forening for. Reisa til og fra Hadeland blei urimelig kronglete. Men det hjelper jo litt at hyggelige folk i uniform på grunnplanet gjør det de kan:).)
 
Vil bare henge meg på gratulasjonene til gårsdagens vinnere og takke for rosen @Finn Berger. Dette er noe av det mest hyggelige jeg gjør i norbrygg regi. Tenker at det er litt nyskjerrighet om hvor man egentlig landet i rekkefølgen 4-12 så her kommer hele listen til glede for noen og kanskje ikke like mye for andre :) Dette er basert på den listen som ble skrevet av andre en meg under innsamling av stemmer i går så kan godt hende at jeg har feilstavet navn på både bryggere og brygg, men vektene er riktig.

øl nrPlasseringBryggerNavnantall gram poletter
4​
1​
Thorbjørn BakkeBaltic Porter
182​
1​
2​
Finn BergerGåsemor
170​
10​
3​
Håkon BuggeLucky Six creek Pliny d.e.
147​
2​
4​
Lars Erik VingnesengenNeipa
124​
8​
5​
Anders GjørvadRøkt Tjekker
112​
11​
6​
Kristian AardahlMalty Helles
107​
9​
7​
Helge NorbergErtekommandør Kölsch
91​
12​
8​
Jens Erik JacobsenSandaker Pils
90​
3​
9​
Hans Christian LøbergCashmir
88​
6​
10​
Helge Norberg7.62 Nato
78​
5​
11​
Morten SevlandMild
37​
7​
12​
Morten SevlandStout
22​
 
Tilbake
Topp