Oslomesterskap i Belgisk øl 2020

Fikk bare smakt ett par flasker av min etter 1 -2 uker før jeg sendte inn. Har ikke smakt den på 6 uker, så veldig spent..
 
Ingen telefon her heller. Bør kanskje få meg et nytt og lettere nummer?;)
Mistenker at dommerskjemaene kommer til å forsegle døra mellom blonde belgiere og meg ganske ettertrykkelig - og gjensidig. :)
 
Resultatene finner dere her : Resultater fra Oslomesterskapet i Belgisk 2020 - Norbrygg og dommerskjema her : Dommerskjema OiB 2020 - Norbrygg


Pallen ser slik ut denne gangen :


1 plass: Andreas Rosén - klasse 10 D Saison
2 plass: Kurt Haugen - klasse 11 B Mørk Sterk Belgisk Ale
3 plass: Jens Erik Jacobsen - Klasse 10D Saison

igjen - tusen takk til dommere og deltagere. Vi har startet tankeprosessen før neste konkurranse som skjer til våren 2021.
 
Sist redigert:
Oops! "Ølet var sterkt infisert. Det bare fosset ut av flasken" :oops:

Det er vel ikke for mye å be om at smakingen foregår ved å slurpe fra bordplata?

0,33 liters-flaskene jeg har resten av batchen i holder seg i flaska, så da går de gamle halvlitersflaskene mine i søpla, så kjøper jeg en eske med halvlitersbokser til fremtidige konkurranseinnleveringer.

edit: Eller kanskje, siden vi var 3 som hadde infisert, at det innføres en ny kategori "infeksjonsgrad"?

"Fantastisk infeksjon! Korka fløy opp i taket og etterlot et merke. 5 av 5"

"En slapt infisert øl. Det var alt for enkelt å helle over i glass. En herlig oppvirvling av bunnfall trekker likevel opp. 2 av 5"
 
Oops! "Ølet var sterkt infisert. Det bare fosset ut av flasken" :oops:

Det er vel ikke for mye å be om at smakingen foregår ved å slurpe fra bordplata?

0,33 liters-flaskene jeg har resten av batchen i holder seg i flaska, så da går de gamle halvlitersflaskene mine i søpla, så kjøper jeg en eske med halvlitersbokser til fremtidige konkurranseinnleveringer.

edit: Eller kanskje, siden vi var 3 som hadde infisert, at det innføres en ny kategori "infeksjonsgrad"?

"Fantastisk infeksjon! Korka fløy opp i taket og etterlot et merke. 5 av 5"

"En slapt infisert øl. Det var alt for enkelt å helle over i glass. En herlig oppvirvling av bunnfall trekker likevel opp. 2 av 5"

Vet ikke om det er noe trøst, men du var ikke den eneste...

Godt å høre at vi kan regne med bidrag fra deg på boks senere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skulle gjerne sett hele finaleheatet rangert:). (Blei Andy:(:p nr. 4?)

Litt malurt i begeret: Jeg hadde rimelig store vanskeligheter med å tyde skrifta på tilbakemeldingene i første runde. Det er jo synd når folk bruker tid og krefter på dommerjobben, at det blir så vanskelig å gjøre seg nytte av det. (Og jeg er, som gammal norsklektor, godt over snittet kvalifisert til å tyde kråketær:p.) Men altså ellers: Takk til dommerne for solid innsats!!
 
Ja Andy ble nr 4 med et bidrag han ikke likte og ikke hadde noe tro på [emoji23]

Ang dommerskjema - jeg har startet å «pusle» med en elektronisk variant av dommerskjemaet nettopp av den grunn....

Ikke at jeg egentlig har noe påvirkning der, men likevel...

Peram


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja Andy ble nr 4 med et bidrag han ikke likte og ikke hadde noe tro på [emoji23]

Ang dommerskjema - jeg har startet å «pusle» med en elektronisk variant av dommerskjemaet nettopp av den grunn....

Ikke at jeg egentlig har noe påvirkning der, men likevel...

Peram


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror jeg bare må innse at jeg ikke er noe glad i belgisk, selv om jeg tydeligvis fikk det greit til!
Synes liksom det smaker litt infisert av greiene, også når typeriktig!;)
Hadde jeg hatt mulighet til å komme i dag, kunne jeg jo tatt med hele fatet, hehe!
 
Tror jeg bare må innse at jeg ikke er noe glad i belgisk, selv om jeg tydeligvis fikk det greit til!
Synes liksom det smaker litt infisert av greiene, også når typeriktig!;)
Hadde jeg hatt mulighet til å komme i dag, kunne jeg jo tatt med hele fatet, hehe!

hehe - gratulerer;). Jeg blei nr.5, som du kanskje skjønner:p.

Jeg har det som deg; jeg klarer ikke å bli helt glad i dette ølet. Når det er sagt; jeg synes det jeg leverte (2 x saison), var ganske hederlige eksemplarer. Vi smakte på dem i dag igjen, og de fire som var bedre, må ha vært solide greier. Så en femteplass her skal jeg ikke gråte over. Og dommerkommentarene var jeg stort sett enige i, så jeg klager ikke der, heller.

Noe jeg var veldig fornøyd med, var positive kommentarer om karboneringa:D. Jeg legger den nemlig mye lavere enn det man egentlig "skal". (En kjepphest jeg gjerne rir, det der!)
 
Nå er jo jeg spesielt kvalifisert til å tyde enkelte av disse kråketærne, ettersom jeg har skrevet dem...

Men jeg synes skjemaene er rimelig greie å lese. Kan ikke noen som sliter med å lese skjemaene sende meg, gjerne på personlig melding eller e-post, noen eksempler på skjemaene dere ikke forstår? Ikke fordi jeg ønsker å henge ut noen, men fordi jeg er litt interessert i hva slags nivå man egentlig trenger på leselighet.
 
Resultatene fra min Saison kommer om et par uker da jeg får vurdert om det var en enkelt flaske eller hele dunken som går adundas. Men flaska du fikk var da ok @Oberstbräu ?
Mistenker jeg må bli litt grundigere når jeg plukker ut flasker


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Mitt øl kom ikke videre fra første runde, noe som var helt greit da det var første gang jeg deltok i konkurranse. Fikk 30 og 29 poeng.

Jeg synes det var usedvanlig ålreit å lese dommerskjemaene, og jeg skal endre en rutine i bryggingen min fra nå av. -Og gjære neste saison høyere.

Kommentarene var stort sett leselige etter litt studering, men jeg tror jeg må sende @gustavf et lite spørsmål. ;-)

Og så lurer jeg på hva youghurt er i aroma... Haha!
Skal sette meg ned og studere saisonen min grundig.

Takk for innsatsen, kjære dommere!
Og gratulerer til vinnerne! :)
 
Nå er jo jeg spesielt kvalifisert til å tyde enkelte av disse kråketærne, ettersom jeg har skrevet dem...

Men jeg synes skjemaene er rimelig greie å lese. Kan ikke noen som sliter med å lese skjemaene sende meg, gjerne på personlig melding eller e-post, noen eksempler på skjemaene dere ikke forstår? Ikke fordi jeg ønsker å henge ut noen, men fordi jeg er litt interessert i hva slags nivå man egentlig trenger på leselighet.

Jeg skal ikke gå videre med å dele ut individuelle skjønnskriftkarakterer her, men skrifta di er vel omtrent den mest leselige:p. Jeg sleit ikke med å forstå kommentarene dine - hverken når det gjaldt skrift eller innhold. Spot on.
 
Kjipt, men jeg er glad du fikk en god flaske
får avvente litt før jeg trekker en konklusjon anngående resten av batchen

men til dommerne, når dere får en overkarbonert øl tar dere kanske ikke sjansen på å åpne den "andre" flaska?
forstår godt om dere ikke gjør det
 
Tilbake
Topp