Påmelding til NM 2017

gustavf

Administrator
Påmelding til NM er nå åpnet på https://konkurranse.norbrygg.no/my_registrations

Husk fristen! Husk å pakke skikkelig! Husk riktige flasketyper!

Det er noen endringer i påmeldingssystemet i år, så det forhåpentligvis er enklere for alle å holde oversikt. Etikettene er også endret litt.

I år er det også færre steder å sende øl. For eksempel skal ølene som bedømmes i Bodø, leveres i Oslo. Vi gjør dette for å redusere antallet pakker som det er nødvendig å sende inn for de som skal delta i mange klasser.

Opplever du problemer, ta det i denne tråden eller send mail til nm@norbrygg.no.

Måtte den beste vinne :beercheers:

Hovedsponsor for NM i hjemmebrygging 2017 er Partyman AS.
I tillegg til
Partyman AS bidrar Petit Agentur AS, Tapcooler AS og Brewshop med premier.
 
Jeg vet ikke OG, FG, flaskedato eller lignende fordi ingen av ølene jeg skal sende inn er brygget enda.. Er det noe jeg bare kan oppdatere etterhvert eller skal jeg fylle ut litt tilfeldige tall nå?
 
Jeg vet ikke OG, FG, flaskedato eller lignende fordi ingen av ølene jeg skal sende inn er brygget enda.. Er det noe jeg bare kan oppdatere etterhvert eller skal jeg fylle ut litt tilfeldige tall nå?

Nei, du kan ikke endre informasjonen etter at ølet er meldt på. Vent med å melde på ølene til de er klare for innsending.
 
I år er det også færre steder å sende øl. For eksempel skal ølene som bedømmes i Bodø, leveres i Oslo. Vi gjør dette for å redusere antallet pakker som det er nødvendig å sende inn for de som skal delta i mange klasser.
Finnes det en oversikt over innsendingsstedene? Jeg finner det ikke på nettsidene eller påmeldingsskjemaet. Mulig jeg er blind.
 
Hvor finner vi liste over hvor de forskjellige øltypene skal bedømmes slik at vi kan fylle ut om vi skal levere eller sende?
 
Finnes det en oversikt over innsendingsstedene? Jeg finner det ikke på nettsidene eller påmeldingsskjemaet. Mulig jeg er blind.
Hvor finner vi liste over hvor de forskjellige øltypene skal bedømmes slik at vi kan fylle ut om vi skal levere eller sende?

Jeg skal prøve å få til en bedre oversikt, men i denne PDFen er det viktigste.
 

Vedlegg

  • Dømming flaskekonkurransen 2017.pdf
    10,7 KB · Sett: 182
Usikker på om dette er riktig sted å spørre, men finnes det retningslinjer for øltypen 9F. Irish Red Ale? Den er med i oversikten, men retningslinjene mangler (se bilder). Er det en feil at ølstilen ligger under kategori 9. Sterk øl, og er det egentlig snakk om 4H. Irsk Rød?


ølstil1.PNG



ølstil2.PNG






ølstil3.PNG
 
Jeg finner ikke 9F under Norbryggs typedefinisjoner. Er det en annen liste du sikter til?
 
Vil det være innlevering i butikk i år også?

Nei. Det har dessverre vært mye trøbbel med innsendingene fra butikk. Hvis noen tar initiativ til å samle sammen flasker et sted og lage en felles forsendelse, bryggebutikker eller andre, er det selvfølgelig et godt initativ, men det er i så fall fortsatt deltagerens ansvar at ølet er på mottagerstedet før innleveringsfristen.
 
Usikker på om dette er riktig sted å spørre, men finnes det retningslinjer for øltypen 9F. Irish Red Ale? Den er med i oversikten, men retningslinjene mangler (se bilder). Er det en feil at ølstilen ligger under kategori 9. Sterk øl, og er det egentlig snakk om 4H. Irsk Rød?

Da har jeg sett på dette, og det var en feil i innholdsfortegnelsen i typedefinisjonene. Denne øltypen skal være 4H. Jeg har rettet typedefinisjonene, og det blir også korridert i påmeldingssystemet.

Jeg er litt usikker på hvor feilen kommer fra, men jeg tror det kommer fra en eldre arbeidsversjon av typedefinisjonene der det var litt fram og tilbake om denne definisjonen.
 
Jeg meldte på to øl som skulle levers til Oslo så jeg huket av for personlig levering,
men det står at de skal sendes til Oppegård
hvordan gjør jeg det?
 
Jeg meldte på to øl som skulle levers til Oslo så jeg huket av for personlig levering,
men det står at de skal sendes til Oppegård
hvordan gjør jeg det?

Enten sender du dem med Posten (du skal kunne registrere sporingsnummer uavhengig av valgt innlevering), eller du leverer personlig til Einar.

Hvis det et sted har stått at innlevering er til en adresse med postadresse i Oslo er det feil.
 
OK, men går det greit at jeg evt. sender i post selvom jeg huket av for "personlig levering"?
er ikke så veldig lysten på å ta toget til Oppegård
 

Similar threads

G
Svar
0
Sett
971
gustavfoseid
G
J
Svar
0
Sett
343
Jørgen Olsen
J
G
Svar
0
Sett
759
gustavfoseid
G
G
Svar
0
Sett
884
gustavfoseid
G
Tilbake
Topp