Påmelding til NM 2017

Dette er et jævla dumt spørsmål, jeg vet. Men bare så det ikke er noe jeg har oversett som kan gi konsekvenser. Kan jeg føre opp bikkja mi som medbrygger?

Tja... Kommer vel litt an på om den har bidratt nok til å fortjene plass på resultatlistene :)
 
Tja... Kommer vel litt an på om den har bidratt nok til å fortjene plass på resultatlistene :)
Han har vært med som en null-bidragsyter, men iallefall vært med, på alle bryggene jeg har laget siden jeg startet, så jeg tolker det som et ja ;)
 
Har lagd en IPA som IKKE smaker såpe :p finner ikke hvor disse skal sendes. Har det kommet en oversikt over dette ?
 
Sist redigert:
Når ca begynner dømmingen? Lurer på å sende inn et øl som er litt i grenseland med tanke på hvor lenge den får på flaske.
 
Hvordan er det ifbm konkurranser hvis man har brygget en liten godbit, men som dessverre var noen poeng for høy på OG og dermed alkinnhold til å være 100% typeriktig? Vil man dømmes nord og ned pga slike ting?
 
Hvordan er det ifbm konkurranser hvis man har brygget en liten godbit, men som dessverre var noen poeng for høy på OG og dermed alkinnhold til å være 100% typeriktig? Vil man dømmes nord og ned pga slike ting?

Mest sannsynlig ikke. Kan vel kanskje være utslagsgivende om det står mellom deg og en annen, nøyaktig like godt brygget øl til slutt.
 
Når ca begynner dømmingen? Lurer på å sende inn et øl som er litt i grenseland med tanke på hvor lenge den får på flaske.

Dømming foregår fra innleveringsfristen til påske. Som regel begynner bedømminga i Oslo ganske raskt etter fristen, mens det i de andre byene er noen dager senere.
 
Hvordan er det ifbm konkurranser hvis man har brygget en liten godbit, men som dessverre var noen poeng for høy på OG og dermed alkinnhold til å være 100% typeriktig? Vil man dømmes nord og ned pga slike ting?
Dømmingen utføres av personer som må stole på sin gane(eller en mer erfaren dommer rundt bordet(noe man fort mistenker når dommere plukker opp de samme merkelige ting)). Smak på ølet ditt. Hvis det kan falle inn under beskrivelsen i typebeskrivelsen så send det inn. Drit i tallene. Har du de rette smakene, fargen og karakteristikk så kjør på. Det er ihvertfall sånn jeg forholder meg til det. Men så sender jeg ikke så mye heller.
 
Dømmingen utføres av personer som må stole på sin gane(eller en mer erfaren dommer rundt bordet(noe man fort mistenker når dommere plukker opp de samme merkelige ting)). Smak på ølet ditt. Hvis det kan falle inn under beskrivelsen i typebeskrivelsen så send det inn. Drit i tallene. Har du de rette smakene, fargen og karakteristikk så kjør på. Det er ihvertfall sånn jeg forholder meg til det. Men så sender jeg ikke så mye heller.
Dette er sånn jeg forholder meg til det også. Å bedømme øl etter tallene er helt meningsløst. Hvem som helst kan brygge et med en gitt OG liksom.
 
Skal etikettene virkelig være så store

Ja. Eller... Det vil si... Nettleserne har en tendens til å skrive dem ut i litt ulik størrelse, men de kan fint være så store. Mulig vi justerer dem litt når vi får sett hvordan den nye strekkoden fungerer i praksis etter årets NM.
 
Blir det no felles innsamlings sted for øl som skal leveres i Oslo?

Litt usikker på hva du egentlig spør om? Ølene skal leveres på eller sendes til den adressen som oppgis når du melder på. For ølene som skal bedømmes i Oslo er innlevering hos Einar i Elgfaret.

Så kan vi sikkert diskutere om Oppegård er Oslo eller ikke, i og med at det er utenfor kommunen, men innenfor tettstedet Oslo.
 
Har et par spørsmål:
I registreringen finner jeg ingen adresse å sende til, kommer det først opp etter jeg har registrert ølet? Grunnen til jeg spør er når man skal bestille Norgespakke fra posten på nett krever de mottakeradresse før jeg får kjøpt en slik. Ølet mitt skal sendes til Oppegård er all info jeg kan finne om dette.
Sporingsnummeret skal tastes inn i kommentarfeltet nederst i skjemaet?
 
Har et par spørsmål:
I registreringen finner jeg ingen adresse å sende til, kommer det først opp etter jeg har registrert ølet? Grunnen til jeg spør er når man skal bestille Norgespakke fra posten på nett krever de mottakeradresse før jeg får kjøpt en slik. Ølet mitt skal sendes til Oppegård er all info jeg kan finne om dette.
Sporingsnummeret skal tastes inn i kommentarfeltet nederst i skjemaet?

Adressen kommer opp etter at du har registrert ølet. Sporingsnummer skal du først registrere i etterkant, og det dukker opp ei lenke for å gjøre dette på https://konkurranse.norbrygg.no/my_registrations
 

Similar threads

G
Svar
0
Sett
989
gustavfoseid
G
J
Svar
0
Sett
396
Jørgen Olsen
J
G
Svar
0
Sett
772
gustavfoseid
G
G
Svar
0
Sett
894
gustavfoseid
G
Tilbake
Topp