Påmelding til NM 2017

Ganske spesielt å kalle det en fallitterklæring for at ikke alt i NM skjer i Oslo. Hilsen en fra en av landets utposter.
Alt i Oslo??? Les svaret mitt en gang til så vil du se at jeg tvert imot foreslår å ta i bruk hele foreningen på en slik måte at levering kan skje mest mulig lokalt. Jeg hadde tilfeldigvis en planlagt reise til Oslo (en times flyreise unna) før registreringsskjemaet plutselig fortalte meg at neida.... det var til Stavanger ølet skulle...!
 
Feltet om innleveringsmetode blir også fjernet fra påmeldingsskjemaet ganske snart. Informasjonen brukes i praksis ikke til noe, så det er unødvendig at man skal ta stilling til det ved påmelding.
Dette løser jo problemet mitt.
Jeg trenger ikke å vite innleveringssted før jeg har registrert ølet når feltet innleveringsmetode ikke brukes.
Når ølet er registrert får vi en mail som bekrefter innlevering. Her kan man registrere sporingsnummer.
 
Da ligger lista over adresser er: http://norbrygg.no/2017/02/22/innleveringssteder-nm-2017/ (Obs, ikke ferdig korrekturlest og sammenstilt fra to forskjellige lister. Får du en annen beskjed i påmeldingssystemet, så er det adressen der som gjelder.)
I følge listen er det 3 innleverinssteder og 7 bedømmingssteder. Betyr det at leveringsstedene videresender til det aktuelle bedømmingssted?

Hvis dette er riktig vil jeg si tusen takk til de som har organisert innsending av NM2017. Dette begrenser kraftig antall pakker jeg trenger å sende
 
Hvis dette er riktig vil jeg si tusen takk til de som har organisert innsending av NM2017. Dette begrenser kraftig antall pakker jeg trenger å sende

Ja, vi har gjort litt om på det fra tidligere år for å se om denne modellen fungerer bedre enn tidligere års modeller.
 
Da ligger lista over adresser er: http://norbrygg.no/2017/02/22/innleveringssteder-nm-2017/ (Obs, ikke ferdig korrekturlest og sammenstilt fra to forskjellige lister. Får du en annen beskjed i påmeldingssystemet, så er det adressen der som gjelder.)
Jeg synes det ser merkelig ut at øl skal sendes til en kant av landet for så å returnere til utgangspunktet for bedømming. Vi får håpe på en linje-akevit effekt for de flaskene som krysser polarsirkelen for andre gang.
 
Jeg synes de som er involverte burde få applaus. Dette er logistikk, som også tar hensyn til en mest mulig rettferdig dømming.

Hvis et øl blir sendt til en annen kant av landet, og så sendt tilbake til utganspunktet betyr det bare at avsender bor rett ved utgangspunktet. Norge er et langstrakt land. Folkene som driver med dette er ikke idioter, det blir gjort av en grunn, en grunn som kanskje ikke alle klarer å forstå.
 
Jeg synes de som er involverte burde få applaus. Dette er logistikk, som også tar hensyn til en mest mulig rettferdig dømming.

Hvis et øl blir sendt til en annen kant av landet, og så sendt tilbake til utganspunktet betyr det bare at avsender bor rett ved utgangspunktet. Norge er et langstrakt land. Folkene som driver med dette er ikke idioter, det blir gjort av en grunn, en grunn som kanskje ikke alle klarer å forstå.
Det er jo ikke vanskeligere enn å åpne opp for levering både på sentraladressen og bedømmingsstedet. Så vil vi som har tungt for det også stilne!
 
Det at øl skal dømmes på et gitt sted betyr ikke at det er lagt opp til løpende mottak der. Alternativet ville fort vekk vært at du måtte sende flere pakker om du deltok med flere øl, en til et relativt nærliggende sted og en til et annet sted lenger unna. Det ville kostet deg mer enn å bare sende alle til ett (eller et fåtall) steder.
 
Det at øl skal dømmes på et gitt sted betyr ikke at det er lagt opp til løpende mottak der. Alternativet ville fort vekk vært at du måtte sende flere pakker om du deltok med flere øl, en til et relativt nærliggende sted og en til et annet sted lenger unna. Det ville kostet deg mer enn å bare sende alle til ett (eller et fåtall) steder.
Ja da er det jo bare å velge den varianten for dette tilfellet da!?
 
Det er jo ikke vanskeligere enn å åpne opp for levering både på sentraladressen og bedømmingsstedet. Så vil vi som har tungt for det også stilne!
Blir min siste post om temaet da det ikke hører hjemme her

Å ha titalls innleveringssteder gjør logistikken mindre oversiktlig, samt at du legger ansvaret i hendene på enda flere folk. Du burde heller være glad at noen tar av sin egen fritid for å få ditt øl bedømt. Det er ingenting å klage over. Folk gjør sitt beste for hele organisasjonen. Hvis du ikke liker det så ikke delta. Det er veldig enkelt.
 
NM er et logistisk mareritt. Flaskeforsendelsen skal være mest mulig praktisk for medlemmene og samtidig være mulig å gjennomføre for NM-arrangørene. Honnør til arrangørene for valgt modell. Håper den fungerer bra for alle parter.
Skulle noen finne prosessen for krevende, er det fritt frem å IKKE sende øl inn til konkurransen.
Til alle: lykke til i NM
 
Miguel: Detter er et debattforum. Det er en plass å lufte meninger. Og temaet er "Påmelding til NM". Hvor er det diskusjonen hører hjemme?

Logistikken blir at hver øltype får to-2 alternative leveringslokasjoner (sentraladressen og bedømmingssted). Ikke "et ti-talls".

"Jeg burde være glad og ikke klage". Jeg har tatt opp et tema til debatt og ytret en mening. At du oppfatter den som klaging er fordi du er uenig i meningen. Og din oppfordring er det som kalles "hersketeknikk" ( enten er du med oss fller så er du mot oss).
 
Vi har valgt logistikkløsning for i år og denne er meningsløs å diskutere videre i denne tråden som dreier seg om påmelding til NM 2017. Vi vil samle erfaringer i etterkant av NM der vi vil se på hele gjennomføringen (herunder logistikkløsningen). Dette vil tas med når vi skal avholde NM neste år.

Dersom du ønsker å diskutere logistikkløsning i mellomtiden så er du hjertelig velkommen til å gjøre det, men da i en annen tråd enn denne.
 
Da ligger lista over adresser er: http://norbrygg.no/2017/02/22/innleveringssteder-nm-2017/ (Obs, ikke ferdig korrekturlest og sammenstilt fra to forskjellige lister. Får du en annen beskjed i påmeldingssystemet, så er det adressen der som gjelder.)
Ser ikke 7C (wit) i adresselisten. Men kanskje jeg er litt mer nærsynt enn jeg tror. Forholder meg uansett til påmeldingssystemet, så du trenger ikke styre med å svare på denne [emoji1417]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vi har valgt logistikkløsning for i år og denne er meningsløs å diskutere videre i denne tråden som dreier seg om påmelding til NM 2017. Vi vil samle erfaringer i etterkant av NM der vi vil se på hele gjennomføringen (herunder logistikkløsningen). Dette vil tas med når vi skal avholde NM neste år.

Dersom du ønsker å diskutere logistikkløsning i mellomtiden så er du hjertelig velkommen til å gjøre det, men da i en annen tråd enn denne.
Er det ikke nå, mens vi prøver å finne ut av denne logistikken, at erfaringer og tilbakemeldinger bør ønskes velkommen og samles?
 
Ser ikke 7C (wit) i adresselisten. Men kanskje jeg er litt mer nærsynt enn jeg tror. Forholder meg uansett til påmeldingssystemet, så du trenger ikke styre med å svare på denne [emoji1417]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Går ikke WIT under Klasse F – Spesial og hvete
 
Er det ikke nå, mens vi prøver å finne ut av denne logistikken, at erfaringer og tilbakemeldinger bør ønskes velkommen og samles?

I en annen tråd mann, eller send mail til styret med egne synspunkter. Denne tråden er for folk som har spørsmål om gjeldende retningslinjer.
 
Ser ikke 7C (wit) i adresselisten. Men kanskje jeg er litt mer nærsynt enn jeg tror. Forholder meg uansett til påmeldingssystemet, så du trenger ikke styre med å svare på denne [emoji1417]

Går, som Miguel sier, under klasse F. Det ser ut til at det er en klipp&lim-feil der klasse F står oppført med tallet 8 og ikke 7 i oversikten. Tipper Gustav tar dette neste gang han titter innom tråden.
 
Går ikke WIT under Klasse F – Spesial og hvete
Så den bare ikke under de definerte gruppene i parentes der. Men det er kanskje de som faller utenfor klassen det? Hø... Hvor er tråden for dumme spørsmål når jeg trenger den [emoji23]
Er uansett rett adresse å sende til, for langt for en svipptur fra Bergen [emoji1417]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Similar threads

G
Svar
0
Sett
989
gustavfoseid
G
J
Svar
0
Sett
399
Jørgen Olsen
J
G
Svar
0
Sett
773
gustavfoseid
G
G
Svar
0
Sett
894
gustavfoseid
G
Tilbake
Topp