Perlick 650 SS eller 630 SS

Hei.

Skal ut og handle meg tappekran til "keggeratoren" min og lurer på erfaringer rundt 650 0g 630?

650 har jo flow controll, men er dette noe nødvendig? Siden kjøleskapet i utgangspunktet kun skal ha en kran tenker jeg at når jeg først kjøper så bør jeg kjøpe den som egner seg best. I det store og hele blir ikke prisforskjellen så stor uansett ( bedre enn å kjøpe 2 stk hverfall).

Liker ideen med å kunne justere flow for å kontrollere skum, men har ikke funnet så mye meninger rundt dette.

Er det noe å tjene på å handle dette fra for eks kegworks eller lignende?
Ser at kegworks selger ett kit med 4" shank og Perlick 650 + nippler og greier for 650,- medregnet frakt og moms ender jeg da på ca 1030 levert på dør. forutsatt at jeg har trykket riktig på import kalkulatoren altså.

Hvilke utenlandske sider anbefales til sånt forresten?

På forhånd takk for svar
 
Har god erfaring med flow control. Har hatt noen øl som har vært relativt heftig karbonert (Weissbiers, Wit osv.) hvor det hadde vært umulig å tappe seg en halvliter uten flow control, slik systemet mitt er satt opp i dag iallefall. Jeg bruker flow-control funksjonen min relativt ofte...
 
Kjøp med Flow kontroll med en gang likesgodt. Bryggselv hadde den ikke inne når jeg skulle kjøpe, og siden jeg har dårlig tålmodighet, kjøpte jeg de uten. Angrer på det i dag. Men når det er sagt, kan du jo kjøpe mine 630, så kan jeg kjøpe med Flow kontroll ;)
 
Høres vel egentlig ut som jeg bare bør gå for flow controll med en gang isteden for å angre etterpå.:)

Noen steder som er bedre å handle enn andre?
 
Hva gjør egentlig flow-control? Er det en strup-ventil?
Det er en slags strupe-ventil som ikke skaper dritmye skum. Grei måte for å slippe å tenke på å balansere tappeanlegget.
Jeg har ca. 1,5 meter med slange på hver tappelinje. Går greit med engelske lavkarbonerte øl. Da har jeg tappekrana på max, men når jeg har lagd noe som karboneres bra som f.eks hefeweizen eller wit, så kjører jeg ned flow controlen MYE, hvis ikke så sitter jeg der med et halvlitersglass med skum, for å si det sånn.
 
Tilbake
Topp