PID-kluss

Kjøpte meg en PID som skulle gå på 240v, men bomma litt på tastene så det ble en 24v-PID.

Fant ut bommerten ganske fort ila noen minutter og sendte forespørsel om å heve kjøpet slik at jeg kunne bestille den rette 240v-utgaven.

Idag kom begge to fra Kina..

Det jeg lurer på er hva i all verden kan jeg bruke denne 24v-utgaven til? Det er visst en 100RL-modell. Den skal visst interagere med er slags relé som ikke er SSR? Har jeg forstått det riktig?

Tenkte jeg skulle prøve å lage en enkel kontrollboks til en kompis med den feilbestilte PID'n (med en 24v strømkilde), men ble usikker på om det i det hele tatt er mulig med denne modellen.

Noen med noe gode ideer?

ImageUploadedByTapatalk1459356323.231201.jpg
 
alt du trenger er en liten 12 - 24v strømforsyning da, så skal den jo funke like bra som den 230V varianten. Er det medfølgende SSR'er og regner med at de er like for begge modellene?
 
Du trenger en 12 strømforsyning.. kjør 12v+ inn på nr 7 og fra nr 8 til ssr..Minus direkte til ssr..
 
...så det går å koble en ssr til denne "RL"-modellen?

Her er et nytt bilde av koblingsdiagrammet på sidene av de to:

ImageUploadedByTapatalk1459371713.734932.jpg
 
Hmm...svært interessant! Hvis dette funker så hjertelig takk :)

Her er en SSR jeg tenkte å bruke:

ImageUploadedByTapatalk1459373293.073592.jpg
 
+ inn på 9 eller 10 er ett fett ser det ut for..
Funker akkurat som den med SSR utgang koblet sånn..
Minuset er jo at du trenger en 12v eller 24v strømforsyning..
 
Ser jo ut til at den eter både AC og DC og valgfri spenning mellom 12 og 24v. Dette forklarer at den driter i polaritet på tilkoblingen.
4W, det betyr at alle strømforsyninger med mer enn 0.4A fungerer.

Da har du sikkert en gammel strømforsyning liggende en plass i huset som kan passe. De fleste strømforsyninger for bærbare PC er ligger mellom 14 og 24V også. De har også kraft nok til å drive pumper, om det er aktuelt.
 
Jeg har noen av den sorten liggende rundt omkring, ja..men de blir jo litt store til å bygge inn..

Kjøpte meg en slik en idag:

ImageUploadedByTapatalk1459440933.492280.jpg
 
Tilbake
Topp