Da må selger fortsatt eksistere, noe ingen bør ta sjansen på.Jeg har også tre Plaato keg, dette er helt ubrukelig, men er det ikke 5 års reklamasjonsrett i Norge? Kjøper en ett produkt derfra i år og det slutter å fungere om to år så er de vel pliktig til å reparere eller heve kjøpet?
Stemmer det, men kan fort bli en lang og krevende prosess som ender i intet.Reklamasjonsretten kan vel kreves av bakenforliggende ledd. Altså, distributør og produsent. Det er i hvert fall slik i byggebransjen.
Enkelt forklart: Den teller antall "blopp" i gjærlåsen. Første gang jeg hørte om det synes jeg det hørtes ut som noe hokus-pokus, men det skal visstnok fungere.Jeg har ikke disse produktene selv, men hvordan virker de egentlig? Airlock måler faktisk gravity, sier reklamen, men hvordan er det mulig uten å bære i kontakt med vørten?
Er butikken fortsatt i drift og appen stopper innenfor 5 år fra kjøp så hadde jeg reklamert, så får butikken ta det videre med leverandør om de vil. Men helt klart en reklamasjonsrett.Jeg har også tre Plaato keg, dette er helt ubrukelig, men er det ikke 5 års reklamasjonsrett i Norge? Kjøper en ett produkt derfra i år og det slutter å fungere om to år så er de vel pliktig til å reparere eller heve kjøpet?
Et kjapt internett søk viste at det kun er Plaato selv som selger disse nå. Det virker lite trolig at det selskapet eksisterer om 2 år når det ikke klarer å drifte en server.Reklamasjonsretten kan vel kreves av bakenforliggende ledd. Altså, distributør og produsent. Det er i hvert fall slik i byggebransjen.
Og en garanti gjelder kun produksjonsfeilStemmer det, men kan fort bli en lang og krevende prosess som ender i intet.
Det var det jeg mente å ha hørt, men da må vel bruker angi OG og volum i tanken for at det skal gi riktig resultat? I tillegg vil vel tempratur påvirke frigjøringen av CO2?Enkelt forklart: Den teller antall "blopp" i gjærlåsen. Første gang jeg hørte om det synes jeg det hørtes ut som noe hokus-pokus, men det skal visstnok fungere.
Og der har du problemet mitt, jeg kjøpte de fra Bryggselv.Er butikken fortsatt i drift og appen stopper innenfor 5 år fra kjøp så hadde jeg reklamert, så får butikken ta det videre med leverandør om de vil. Men helt klart en reklamasjonsrett.
Det ser ut som om noen allerede har klart å dekonstruere programvaren.Er det noen med nok datakyndighet til å "hacke" de så kunne en jo fortsatt lokalt, uten server skulle jeg tro?
Det blir isåfall den tiden det koster de å komme med en ny programvare-oppdatering som lar oss laste opp vår egen programvare.Eventuelt om vi var mange nok prøve å tvinge Plaato til å legge det ut som open source, kan ikke se hva de skulle kunne tjene på å ikke gjøre det?