Plasking av vørter FØR kok

Jeg har ikke grunnlag for å ha noen sterke meninger om dette, men jeg var nysgjerrig på om vår venn brulosofen hadde testet ut dette - hvilket han selvfølgelig hadde: http://brulosophy.com/2014/11/18/is-hot-side-aeration-fact-or-fiction-exbeeriment-results/

Han finner at HSA er overdrevet. Testen ga ikke grunnlag for å si at det hadde noen betydning. Her er hans egen opplevelse:
"My impressions: From the FG samples I took over a month prior to writing this article to the comparison I did 3 days ago, I’ve never perceived a lick of difference between the no HSA and HSA beers, everything about them is exactly the same to me. They are equal in terms of appearance, flavor, aroma, and mouthfeel."

Jeg vet at eksperimentene hans ikke holder vitenskapelig standard, men han hevder da ikke selv at de har det, heller. Det han driver med er likevel preget av at han har metodebevissthet, og jeg synes alltid det er interessant det han gjør. Selvfølgelig er ikke dette bevis. Men jeg synes det er interessant.

Siden jeg har fått noen likes på dette innlegget, vil jeg gjerne vise til svarinnlegget til @bjartenataas ovenfor her. Jeg er enig i det han sier der; dette var ikke noe godt brülosofieksperiment.

Tilbake
Topp