john petter
Fylkesstyre
Starsan er ikke alltid tilstrekkelig, kok gir garantert sikkerhet. Disse kranene er så å si designet for å samle opp bryggerester.
Ein tin er i allefall sikkert! Skal ikkje kjøpe tappekraner på Europris meir.. To av to plastkraner på gjæringskar frå Haaland lakk.. [emoji35]
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Ja, desse har eg på dei øvrige gjæringskara mine..Aha. Nei da er det vel ikke så mye å gjøre enn å kassere de antar jeg.
Jeg hater egentlig å gjøre dette, siden jeg jobber for butikken jeg linker til, og vil egentlig ikke blande business med min profil her på forumet, men da er det sagt iallefall. Vet ikke om andre som har samme type tappekraner, kan hende en av sjappene i trondheim eller der har de samme, siden de har samme karboneringsdrops som Maltmons, såvidt jeg skjønte ut av en post noen her inne hadde skrevet, og kranene kommer fra samme sted som karboneringsdropsene.
Men dette er en god kran. Tykt gods, myk og god pakning. Men hvis den tåler koking vet jeg ikke, men har byttet ut alle mine røde/hvite kraner med denne.
https://www.maltmons.no/products/tappekran
Ja, desse har eg på dei øvrige gjæringskara mine..
Sem problemas!
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Ein tin er i allefall sikkert! Skal ikkje kjøpe tappekraner på Europris meir.. To av to plastkraner på gjæringskar frå Haaland lakk.. [emoji35]
@Miguel, kranene du viser til, kan de deles slik john petter har gjort og fortsatt være tette
etter at de er satt sammen
Takk for tipset. Du koker også tappekran på kokekjelen då eller?Starsan er ikke alltid tilstrekkelig, kok gir garantert sikkerhet. Disse kranene er så å si designet for å samle opp bryggerester.
Nei, den blir godt nok desinfisert av varmen under kokingen. Men jeg demonterer og vasker godt alt sammen etter brygging.Takk for tipset. Du koker også tappekran på kokekjelen då eller?