polsk plast konisk gjæringskar. Ka du trur?

Oi, plutselig fikk jeg lyst til å lage digre batcher, ev. batche batchene over noen dager.

Oversatt beskrivelse om tanken fra hjemmesiden (hvor det forøvrig er nøyaktig samme pris som på ebay):

The conical container 80 L fermentor
Item Description
-Strength-vessel wall thickness is more than 2 mm, the cover is made of two walls so that is stable and durable,
-Closure system based on the four nuts arranged on the basis of the upper allows an easy way of closing the lid
-Wide top opening of the tank provides easy access to the inside of a sealed lid to protect against oxidation liquor.
-Capacity 80 liters allows you to perform virtually more than 120 bottles of beer or 80 bottles of wine at the end do beer / wine for more than 1 month
-Sold Our product is certified
-Frame enables comfortable use of the reservoir and the lower the increased diameter of the base provides Sabile position of the tank without the possibility of damage
-Container is ideal for fermentation of all kinds of homemade fruit wines, beers domestic and setpoints for the fermentation of sugar, water storage
The kit consists of a complete container which simply pour our favorite liquor to fermentation.

Height 128 cm
Diameter 40 cm
 
Under rengjøring så er det et 20 cm hull på toppen, og en skal 86 cm ned på det dypeste. Kan bli litt køddent kanskje. Er det grei skuring å gjære 25 liter i 80 liter volum? Burde jo etterhvert fylles med co2?
 
Det går sikkert greit å gjære 25 liter i et 80-liters kar, men som du er inne på, så er det nok renholdet som er utfordringen med dette karet: man skal ha ganske lange armer for å nå ned til bånn her.  ;D

Personlig liker jeg ikke gjæringskar der jeg ikke kan komme til overalt for å fysisk kjenne etter med fingrene at det er helt mekanisk rent før desinfisering.

Hadde dette karet vært omtrent halvparten så stort, og/eller med mulighet for å komme til overalt, så ville jeg kjøpt det tvert - men altså ...
 
denne var jo ikke dum
uchwyt-siatka-na-pojemnik-fermentacyjny-.jpg
 
Som halvpolakk kan jeg skrive under at det de lager holder i de fleste tilfeller mål hvis det er "dyrt" nok. Med mindre denne er laget "for" å selge til utlandet så vil jeg tro det er prima kvalitet.
 
Ser ut som en butikk som mest selger innen landet syns jeg. Og prøver seg litt på Ebay.
 
Miguel skrev:
Som halvpolakk kan jeg skrive under at det de lager holder i de fleste tilfeller mål hvis det er "dyrt" nok. Med mindre denne er laget "for" å selge til utlandet så vil jeg tro det er prima kvalitet.

Kan du be han lage en 30 liters med stort topplokk? Den burde jo bli en bestselger
 
Hallo

sorry for my english I will try to change the description on ebay. if you have any questions to the container, please contact us biuro@domowybrowarek.pl
greetings from Polish
Małgorzata Danek
 
I think with a capacity of 40 liters . What is your opinion ?  80 L conical container is used in poland also to make alcoholic  like "vodka" :laugh:
Best Regards
 
Tilbake
Topp