Poppet-problem

Greide omsider å løsne ventilene på det ene cornelius-fatet nå, men ser ut som poppeten sitter godt igjen inni ventilen, er tre små "mothaker" som holder den igjen. Trodde det var meninga at den skulle dette greit ut? Kikka litt rundt på nettet, og noen foreslo for en med samme problem at det kanskje var feil type poppet til fatet. Kan dette være tilfelle? Det ser jo egentlig ut som det er meninga at den skal holdes på plass slik, men det gjør det jo umulig å få den ut. :jaha:

olavgn skrev:
Greide omsider å løsne ventilene på det ene Cornelius-fatet nå, men ser ut som poppeten sitter godt igjen inni ventilen, er tre små "mothaker" som holder den igjen. Trodde det var meninga at den skulle dette greit ut? Kikka litt rundt på nettet, og noen foreslo for en med samme problem at det kanskje var feil type poppet til fatet. Kan dette være tilfelle? Det ser jo egentlig ut som det er meninga at den skal holdes på plass slik, men det gjør det jo umulig å få den ut. :jaha:

Jeg regner med det er nye og gamle ventiler.. har sett forksjellig utførelse av de iallefall på nett.

alle mine 5 fat er likedanne, ikke mulig å ta ut poppeten, jeg kjøpte også en ekstra utventil hos Petit for tappelinjevaskeprosjektet og samme der, poppeten har de derre mothakene.

Jeg synes ikke det ser ut som et problem dog, skruv den av, skyll i litt starsan, og på me'n igjen.

Har nokre slike som sitt litt men mine er berre å nøkke ut med ei nebbtang som får tak i eine av dei tre "mothakene".

protto skrev:
Har nokre slike som sitt litt men mine er berre å nøkke ut med ei nebbtang som får tak i eine av dei tre "mothakene".

Hm.. Har 2 nye fat, 3 gamle, og en ny ventil.. altså 11 ventiler.. alle er slike.. da går jeg ut ifra at det skal være slik?
Eller?

Jeg har begge typene som er beskrevet her på forskjellige fat.
hipp som happ....
Jeg har tidligere postet en pdf-fil med oversikt over de forskjellige typene her på formet. der finner dere all info om de forskjellige typene...  ;)

Da tar jeg det med ro og finner noe å pirke med :) Men veldig rart at alt jeg fant av videoer på youtube var av den lettvinte varianten. Uansett, takk for hjelpa, folkens!

neslekkim skrev:
protto skrev:

Hm.. Har 2 nye fat, 3 gamle, og en ny ventil.. altså 11 ventiler.. alle er slike.. da går jeg ut ifra at det skal være slik?
Eller?

uansett er popetane utbyttbare. Og det finns ein glimrande oversikt her som magne nevner, ein eller annan plass, har gløymt kvar men litt søking skulle kunne finne den.

protto skrev:
neslekkim skrev:
protto skrev:

Eller?

uansett er popetane utbyttbare. Og det finns ein glimrande oversikt her som magne nevner, ein eller annan plass, har gløymt kvar men litt søking skulle kunne finne den.

Det er jo det som er litt ubrukelig i dette forumet da... søke etter alle poster av gitt bruker med vedlegg liksom, hvor enkelt er det???????????????

Tilbake
Topp