Problem stc 1000

JMD

 
Plutselig fått litt problem med stc 1000 .
Jeg har brukt denne i snart ett år nå .
Skulle stille den inn på 20 grader til utgjæring av en apa ,i dag tidlig sjekker jeg og tempen er 20,6 grader .
Det virker som stc 1000 ikke slår av ovnen selv om det lyser på cool .
Noen som har vert borti dette ?

Innstillingene er
F1 19,8
F2 0,3
F3 1
F4 0,0
 
Prøv å trykke en gang på powerknappen.

Kanskje er du kommet over i temp-probe-nummer2-modus.
 
Kan man se om den står i probe 1 eller 2 modus ?
Når du trykker kort på powerknappen (når STC'en er på) tennes og slukkes en rød diode i øverste linjen.
Den er i probe 2 modus nå den ekstra dioden er tent.

Dersom det er lagt inn en firmware på STC'en som IKKE støtter 2 prober, vil det ikke dioden tennes og slukkes når du trykker kort på powerknappen.
 
Denne funksjonen er bare på STC 1000+. TS skriver STC1000. Men vis TS har en + så er det et punktum øverst i displayet hvor det ikke har vært punktum før, et trykk på power-knappen switcher. Men med mindre det er tilkoblet ekstra probe på 1000+, så vil denne verdien være helt sjukt off, ikke bare under en grad.
 
Denne funksjonen er bare på STC 1000+. TS skriver STC1000. Men vis TS har en + så er det et punktum øverst i displayet hvor det ikke har vært punktum før, et trykk på power-knappen switcher. Men med mindre det er tilkoblet ekstra probe på 1000+, så vil denne verdien være helt sjukt off, ikke bare under en grad.
Du har jo helt rett.
Jeg har jo flashet alle STC-1000 min til +
Tenkte ikke på det.
 
Jeg vil foreslå følgende. Sett deg ned og se på greia i det tidsommet den skal switche. Sjekk at den bytter mellom kjøl og varme.

Jeg har selv opplevt noe av det samme, da var det som jeg foreslo først, å sjekke at tilkoblingen av sensoren er skikkelig. Jeg ar min i døren uten strekkavlasting, etterhvert så satt den dårlig, da kunne jeg få avvik på noen få grader. vis jeg rørte i kabelen så hoppet temperaturen. Festet sensoren skikkelig igjen og null stress.
 
Er vanlig stc jeg har ikke +
Virker som om switchen til varme ikke slår seg av siden den gir ut strøm selv om det står cool på displayet .
Proben sitter godt .
 
Er vanlig stc jeg har ikke +
Virker som om switchen til varme ikke slår seg av siden den gir ut strøm selv om det står cool på displayet .
Proben sitter godt .

Sikker på at den ikke skrur seg av? Disse greiene er som regel veldig stabile saker. Hvort stort varmeelement kjører du? Kan det være at varme-kretsen i STC ar smeltet sammen i på-posisjon?
 
Da har jeg skrudd ,tatt ut sensorledning , satt i igjen og skrudd fast .
Ser ut til og fungere igjen .
 
Har en oljeovn på 2000w som jeg setter på 1500w
Skal sjekke temp ekstra nøye nå i kveld og i morgen .
 
Tilbake
Topp