Problemer med flaskefyller

Jeg kjøpte en slik flaskefyller med en ventil i bunn hos vin og bar for litt siden som passer til den store pumpeheverten de har. Jeg brukte denne for første gang i dag og synes det kom endel luft til når jeg tappet på flaskene. Er det noen andre som har hatt dette problemet?

Når jeg tidligere bare har hatt ei klemme på slangen og tappet med dette har det ikke kommet til noe luft i det hele tatt (altså uten noe som helst på enden av heverten som går ned i flaskene). Jeg hadde problemer med å fylle flaskene helt opp i dag siden det kom til endel skum. Er det jeg som gjorde noe galt? Det er vel ikke helt heldig at det kommer luft til når man flasker?

Det indre røret kan suge inn litt luft rundt gummistempelet hvis du ikke dytter det helt inn når du tapper.
Ellers tåler ikke heverten varmt vann. 38 grader eller no. Har du stukket om varm vørter eller vasket den i kokende vann, vil den begynne å trekke inn luft.

Har prøvd flaskefyllern fra vin og bar. Det eneste problemet jeg har hadd var at det noen ganger var vanskelig å få ut luftbobler som lå i slangen/røret. Noe som fører til at det siger saktere gjennom. Ikke vært plaget med at luft kommer inn. Du må nokk ha en dårlig kobling en plass. Sjekk alle pakningene dine.

Tilbake
Topp