Problemer med maltbua.no

Heisann,

Jeg har et lite problem med maltbua.no, som kort fortalt koker ned til at de nekter å svare på eller forholde seg til mine henvendelser. La meg imidlertid forklare litt grundigere:

Jeg bestilte for en tid siden varer fra www.maltbua.no og mottok en automatisk ordrebekreftelse fra nettstedet. Ettersom jeg ikke hørte noe mer etter dette sendte jeg etter fem dager en e-post til kontaktadressen oppgitt på nettsida (for øvrig den samme som ble brukt for å sende automatisk ordrebekreftelse) for å forhøre meg om min ordre. Jeg fikk aldri noe svar på denne e-posten, så fire dager senere sendte jeg en ny e-post og ba dem om å kansellere min ordre. Heller ikke etter dette fikk jeg noe svar. Plutselig dukker det nå opp en pakke fra maltbua.no på posten. Jeg har selvsagt allerede bestilt tilsvarende varer fra en annen butikk ettersom jeg ga Maltbua beskjed om at jeg ønsket å avbestille varene og ønsker ikke lenger disse varene fra maltbua.no. Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen og hva er mine rettigheter ovenfor selger? Har ikke hentet pakken enda.
 
Prinsippielt har du 14 dager full returrett på alt du handler på nett i Norge.
Men dette gjelder ikke fullt ut på varer som er laget spesiellt for deg. Om du har bestillt ferdigmalt malt kan f.eks det komme inn her.
Ellers burde retur være KO på de fleste typer varer.

Det er og interssant, om ikke direkte relevant for hva du juridisk har rett på:
- Ordrebekreftelsen sier noe om forventet leveringstid
- HVor lang tid det tok fra du avbestillte til varene kom.

Dersom du skal returnere varene må du uansett hente de på posten, og normalt er retur-porto ditt ansvar.
 
Grunnen til at varene kom nå er vel at han maltbua.no er kommet seg på føttene etter sykdom.

Hvis det ikke er helt spesielle tin går det sikkert med etter hvert så det kan løses ut og legges på lager ettpar dager :)
 
Håper han ikke begynner å sende ut gamle avbestilte ordrer nå.. jeg har ikke fått noe respons fra en ordre lagt 14 november, og senere forsøkt avbestilt..
Selvsagt har jeg ikke behov for det nå lengre..
 
Siste ordre til maltbua tok halvannen uke, men han svarte på etterspørsel av ordren, så jeg er alt i alt fornøyd.
 
Kristian L skrev:
Ølvind skrev:
Siste ordre til maltbua tok halvannen uke, men han svarte på etterspørsel av ordren, så jeg er alt i alt fornøyd.

På mail eller telefon?
E-post. Fikk sms fra posten en time etterpå om at pakken var ankommet og svar fra Rune en time etter det.

Jeg synes det veldig synd at det har vært s mye problemer med Maltbua, jeg har i det store og det hele positive erfaringer, og han har godt utvalg av malt, humle og gjær.
 
Skulle bare mangle at han tar på seg det hele og fulle ansvaret og betaler tilbake evt. utgifter dersom du faktisk har kontaktet ham for å få det avbestilt. Om han har noe ønske om å bygge opp tilliten til maltbua igjen, så er det det minste han kan gjøre.
 
Tilbake
Topp