produkter jeg har kjøpt hva trenger jeg mere ?

Hei folkens  :skitbra:

kjøpte noen greier på vin og bar i dag hadde tengt å sette øl til helga og tenger litt hjelp hva jeg trenger og eventuelt om det er noe mere jeg mangler,
Det jeg har er:

10 x Pilsnermalt 3 EBC (1544) = Kr.140,-
2 x Munich Malt Type 1 (1546) = Kr.28,-
2 x Saflager S-23 11.5g (1512) = Kr.78,-
1 x Humleposer 10pk (1124) = Kr.59,-

ellers var jeg på auropris å kjøpte 25 liters spann, hydrometer med glass, tempratur måler, gjærlås og rengjøringsmiddel

Haddet tengt å sette 2 ganger på de råstoffene jeg har kjøpt på vin og bar
 
Dette er vel en fin start; men tror humleposene kan bli litt slunkne...  Glemt humle eller glemt å føre det opp?

Ellers er det sikkert greit å finne andre rengjøringsmidler enn det som Europris fører.  V&B har gode saker til desinfisering.  Kan seff bruke klorin; men risikerer at det fort blir et plagg eller tre som ødelegges av hvite flekker...

Sikkert lurt å tenke gjennom hvordan du kjappest mulig kan få kjølt ned vørteren.  En kjølespiral seiler nok raskt opp som et ønske; men det løser du sikekrt greit på annen måte de første gangene.

Gled deg - nå er du igang! :)

MVH

Morten M
 
Har du utstyr til mesking og koking? Klaringsmiddel til kokingen (Irish moss, Supermoss, Klar Urt, Protafloc eller Whirlfloc) er også ok.
 
glemte å føre opp, skal kjøpe humle i trondheim det var det eneste jeg tror jeg ikke kjøpte,

er det noen som har noe blandingsforhold til disse 25 literene ? og er en pakke gjær nåk ?
 
kjempe greier skal skrive en kandleliste, men er usikker på megnden av disse urtene/krydderet jeg da men, blir vel bedre på dette jeg å  :ilike:

Tengte å legge ut litt bilder av min første bryggeprosses og innkjøpte varer, blir ikke i dag men det blir vel til helgen, om noen er interesert å se
  :)
 
Du kan feks. bruke Saaz eller Hallertauer Mittelfrüh, sistnevnte vet jeg at de har i hel blomst på Vinråstoffhuset i Trondheim sentrum.
 
Tilbake
Topp