Prosjekt barrique

Temperering minutt for minutt
http://f2.templogg.no
Hadde vannflaske stående sammen med ølet, så de hadde samme temperatur. Sensor i vannflasken
893e666ff1646d0089bfb7bf3ef39e49.jpg
 
Har samla et par kamerater til smaking her. De to første reaksjonene:
Smaker 1: "Rødvin og cola!"
Smaker 2: "Det er den ettersmaken som ikke gir seg!"

:D
 
Mitt var helt fint karbonert. Og som Morten sier; det dufter himmelsk:). Eik, altså vanilje, stiger tjukt opp av glasset, og jeg elsker den lukta der. Og så er det kirsebær og andre mørke frukter. Jeg kan sitte lenge med nesa på kanten av et glass med sånt.

Smaksopplevelsen var litt delt. Jeg tror ikke jeg er happy med brett-preget (?); det var noe røft der, og så kjente jeg litt mye alkohol. Skal være artig å høre om andre gjør det; jeg tror jeg er temmelig følsom for akkurat alkohol. På den annen side er det mye godt nedi der, også - det er de mørke fruktene og kirsebæra. Men for meg hang ikke ølet helt sammen, særlig ikke med en gang jeg hadde helt det opp. Det kom seg etter at det hadde fått stå ei stund. (Jeg venta ikke til kl. 8 med å smake:oops:.) Men jeg tenker at dette ølet trenger mer tid til å rundes og integreres.

En uslepen diamant?
 
Rød og klar. Fint offwhite skum som holder glasset gjennom. Middels kropp og noe lett karbonert. Rund og fin munnfølelse.
Aroma med tydelig eik og syrlige sitrustoner, balsamico, tørket frukt og et svakt anslag av laurbærblader.
Maltsødme som dominerer noe, men balanseres av eik og syrlighet. Friskt anslag og en lang ettersmak som har eik i førersetet.
Frisk og lett, og farlig lettdrikkelig [emoji41] Kjenner jeg ble litt giret på å fylle egen tønne nå [emoji481]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
De flaskene dere har fått er fatkarbonert, så de har nok kullsyre. Den jeg åpna nå er flaskekarbonert, eller, det er den ikke.

Om noen er i riktig modus er det jo rom for en sammenlikning med tønneølet uten brett.
 
Tilbake
Topp