Haha. Godt initiativ. Sånn har jeg fra før og brukte det når se glasset var nede for telling. Men det er litt vanskelig med skummetSånn da, lett å rengjøre også. STÅLSKALA
Ølbikkja på 80 år? Var den til meg?Lurer på om jeg bare går for linjal, ikke bygge mer enn det som egentlig trengs. Men denne gang akkompagnert av et slags glassrør jeg kan ta rundt linjalen mens jeg måler. Problemet er/var at linjalen virket som en magnet på skummet rundt. Er jeg misfornøyd så kan jeg alltids bygge noe mer etterhvert.
Ølbikkja på 80 år? Var den til meg?
Jeg mangler mye på alder. Prøvde kun å hjelpe deg igang med tri clampHaha, ja. Det var ikke ment noe annet enn at du har 80 i nicket ditt.
Edit. Ser at jeg har tagget feil. Sorry. Du heter Olhund, ikke ølhund80. Finner frem underlaget mitt igjen.
@Olhund
Jeg mangler mye på alder. Prøvde kun å hjelpe deg igang med tri clamp
Ja. Dersom du velger flens på 38 mm så går 25mm rett igjennom, selv bendEnda et spørsmål:
Klarer jeg å dytte inn US $10.44 5% OFF|1
gjennom
US $2.12 |1.5
Hvor siste har 38mm åpning? Første er 1" utvendig. Jeg tenker på benden.
Ja. Dersom du velger flens på 38 mm så går 25mm rett igjennom, selv bend
Selv om jeg ikke hadde valgt det røret du linker til da den ser upolert ut og rimelig rå. Prøv heller denne US $15.0 |1in.(50.5DO) Tri Clamp x 1in. (50.5OD) Tri Clover Compatible Pickup Tube Home Brew Fitting Racking Arm Stainless Steel SS304-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group
Du må jo selvsagt bruke rør kutter slik at den passer for høyden på flensen i kjelen. Men det er fort gjortTakk! Ja det så jo mye finere ut.
Of course. Bruker dette system wideDette vet du? Du har det selv kanskje? Jeg suger i matte og kjenner at jeg ikke orker å sette meg inn i akkurat det. Med 90 graders bend?
Nice. You the man! Da kan jeg bekrefte for sveiseriet at det blir 38mm flens.Of course. Bruker dette system wide
Kanskje noe slikt som Tri-Clamp Liquid tight RTD Sensor [PT100-C] - $38.99 : Auber Instruments, Inc., Temperature control solutions for home and industryDa har jeg enda et spørsmål.
Har helt glemt at jeg må ha et termometer i kokekjelen. Det blir en PT100 sensor. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette i praksis. Ser at man får TC thermocouples, som har FTP hvor man stikker inn sin PT-100. Men da blir det thermocouple, utenpå en annen thermocouple?
Jeg ønsker å kunne stikke selve sensoren inn i den TC thermocouplen, og kline til med termopasta inni der. Men da vet jeg ikke hvordan jeg får festet den i FTP gjengene. Det optimale hadde vært en PT-100 som bare har sensoren som stikker ut fra gjengene.
Evnt å stikke en slik inn der, men jeg får jo ikke festet den.
Stainless Steel RTD PT100 Temperature Sensor Thermocouple with 2m 3 Cable Wires | eBay
Kanskje noe slikt som Tri-Clamp Liquid tight RTD Sensor [PT100-C] - $38.99 : Auber Instruments, Inc., Temperature control solutions for home and industry
Det finnes sikkert rimeligere varianter også.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk