Prosjekt ny kokekjele (igjen)

Ser ut til at jeg bør safe med en diptube likevel, klarer ikke helt å regne på hvor høyt utløpet potensielt ut av krana blir stående over bunn av kjelen så i frykt for å få latterlig mye deadspace så bestiller jeg en 1" picuptube som @Ølhund80 (Edit, jeg tagget feil. Brukeren "Olhund" var korrekt entitet å tagge) foreslo og setter sammen bitene og ser hvis det trengs. 1" er jo vesentlig mye større den den hyssingen av en diptube jeg hadde for en del år siden, så flowen bør nok gå helt fint til og med hos meg ja.

Mtp kraner, så blir det nok de med blått håndtak ser det ut til. Takk for alle tips så langt, spes til ølbikkja på åtti år, og til jan erik med for omregningstabellen, jeg er så trangsynt at det har jeg aldri tenkt på :)

Gjelder bare å finne en diptube til men med mye mindre ID, som også er kort for å ikke tulle til for dyppkjøleren, for å få trykk på WP, så er jeg nesten i mål, tror jeg. Sikkert ikke..Skulle bare hatt en løsning på å måle. Seglass er litt reodor-felgen som nevnt, men det har funket fint, spes mtp at jeg kan lese av med en gang. Og etse vil jeg ikke selv, fordi når ting er permanente, og jeg skal gjøre det, så blir det stygt bl.a Men synes det er litt vanskelig å måle "inni" kjelen, da med linjal som er det jeg har prøvd.
 
Sist redigert:
Lurer på om jeg bare går for linjal, ikke bygge mer enn det som egentlig trengs. Men denne gang akkompagnert av et slags glassrør jeg kan ta rundt linjalen mens jeg måler. Problemet er/var at linjalen virket som en magnet på skummet rundt. Er jeg misfornøyd så kan jeg alltids bygge noe mer etterhvert.
 
Lurer på om jeg bare går for linjal, ikke bygge mer enn det som egentlig trengs. Men denne gang akkompagnert av et slags glassrør jeg kan ta rundt linjalen mens jeg måler. Problemet er/var at linjalen virket som en magnet på skummet rundt. Er jeg misfornøyd så kan jeg alltids bygge noe mer etterhvert.
Ølbikkja på 80 år? Var den til meg?
 
Da har jeg enda et spørsmål.

Har helt glemt at jeg må ha et termometer i kokekjelen. Det blir en PT100 sensor. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette i praksis. Ser at man får TC thermocouples, som har FTP hvor man stikker inn sin PT-100. Men da blir det thermocouple, utenpå en annen thermocouple?

Jeg ønsker å kunne stikke selve sensoren inn i den TC thermocouplen, og kline til med termopasta inni der. Men da vet jeg ikke hvordan jeg får festet den i FTP gjengene. Det optimale hadde vært en PT-100 som bare har sensoren som stikker ut fra gjengene.

Evnt å stikke en slik inn der, men jeg får jo ikke festet den.
Stainless Steel RTD PT100 Temperature Sensor Thermocouple with 2m 3 Cable Wires | eBay
 
Da har jeg enda et spørsmål.

Har helt glemt at jeg må ha et termometer i kokekjelen. Det blir en PT100 sensor. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette i praksis. Ser at man får TC thermocouples, som har FTP hvor man stikker inn sin PT-100. Men da blir det thermocouple, utenpå en annen thermocouple?

Jeg ønsker å kunne stikke selve sensoren inn i den TC thermocouplen, og kline til med termopasta inni der. Men da vet jeg ikke hvordan jeg får festet den i FTP gjengene. Det optimale hadde vært en PT-100 som bare har sensoren som stikker ut fra gjengene.

Evnt å stikke en slik inn der, men jeg får jo ikke festet den.
Stainless Steel RTD PT100 Temperature Sensor Thermocouple with 2m 3 Cable Wires | eBay
Kanskje noe slikt som Tri-Clamp Liquid tight RTD Sensor [PT100-C] - $38.99 : Auber Instruments, Inc., Temperature control solutions for home and industry

Det finnes sikkert rimeligere varianter også.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp