Bjarte H skrev:Testet du varmeveksleren til kjøling også?
Ikkje testa enda. Men det er på planen.
Bjarte H skrev:Testet du varmeveksleren til kjøling også?
Forvirret skrev:Ja det er nesten slik at vi "vanlige dødlige" med tre fire tommeltotter på hvær finger mister lysten til å bygge noe som helst
Protto, har du link til tilkoblingsdingsene for følerne?(gjennnomføringene i skapet)
Vil ikke kuppe tråden din men hvorfor må varmeveksleren for å holde mesketemp/stegmesking/utmesking være en egen sak utenfor
meskekaret?
Er det noen som har forsøkt med varmeelement i bunn av karet og med sirkulasjon både over mesken samt under silplata?
Tenker da tur-retur på hvær side av karet og med føler plassert under silplata samt uttak for overrisling av mesk.
Er klar over faren med svidd vørter men vil ikke denne bli like minst stor i kokekaret?
Forvirret skrev:Ang lokk.
Var det ikke for at du lager alt så pent så kunne du kanskje gjort det jeg tenker å gjøre.
Kapp toppen av en 200l bereder (litt nede på siden). (De har ø ca 500mm tror jeg)
Kapp en passe ring/rimse f eks 20/30mm høyde av samme bereder.
Fjern ca 180mm? av ringens lengde.
Legg den inne i "hatten" og helsveis kilsveis på siden mot senter (med pinner, ingen ser sveisen)
Da vil vel evt damp dryppe ned i gryta igjen?
Kunne du tatt mål av lokket og lokket og posta dei her?Mr.Baggins skrev:Jeg måtte dobbeltsjekke etter jeg hadde skrevet innlegget, og det rare er at det passer i noen, men ikke alle oso tankene :attevar: jeg har 12-15 stykker. Trodde de var like alle jeg når det er samme størrelsen (200 liter), men tydeligvis så varierer det litt.
Mr.Baggins skrev:Lokket har en diameter på 498 mm på undersiden ( den delen som skal ned i panna m.a.o) og ca 520 mm oppå.