protto's b(r)yggeri

Den er super!

Har tenkt på å lage en lignende sak, men med varmeelement. Greit å spare de pengene og bare bruke en kokeplate!  :ilike:

Hilken pumpe bruker du? Og termometeret med kobling, hvor er det fra? Har du termometer på selve mesken også?

Pumpa er Iwaki MD 10l-220, 10lpm. Har to sånne pluss ei på 20lpm. Kjøpt på e-bay. Tekniske data seier max 80º men dei er laga av PP (eigentleg fiberarmert sådan) så eg trur det går bra med kokande vørter også.
Har brukt den til å whirlpoole med og det funka kanonbra. Ein fin ball med pellet-graps i midten av gryta etter tapping.

Du får nok eit litt meir straumlinjeforma RIMS-kammer med tradisjonelt varmeelement, men eg måtte berre mekke noke i ein fart (kvelden før) før brygging av denne Porteren. Hadde eigentleg tenkt å berre pumpe vørtern inn i trykkokaren, og la den straume ut av den andre nippelen utan varmeveksling, men trykkokaren viste seg å ikkje vere tett før det er ein viss dampproduksjon.

Eg hadde allereie laga hol i lokket så då måtte eg finne på noko anna lurt. Men bortsett frå at det er litt stort og klumpete funka det over all forventning eigentleg.

Har ikkje temperaturkontroll på RIMS'en anna enn manuell justering av kokeplata. Det er induksjon så det går rimeleg kjapt opp i temperatur med to liter vatn i kokaren (akkurat slik at spiralen er dekka).

Temperaturovervåkinga er med eit termometer ut fra varmevekslaren samt eit digitalt som er stukke ned i eit hol i lokket på mesketanken. Det viste seg at det er lurt å varme til vørteren ut fra RIMS'en holt ønska temp, og berre holde den der. Etter nokre minutt var varmen like høg og veldig jevn i heile mesken.

Har ein termostat på HLT'en samt 2kw varmeelement, stiller berre inn tempen på skyllevatnet og så ordnar det seg sjølv, om det var det du tenkte på?

protto skrev:
Temperaturovervåkinga er med eit termometer ut fra varmevekslaren samt eit digitalt som er stukke ned i eit hol i lokket på mesketanken. Det viste seg at det er lurt å varme til vørteren ut fra RIMS'en holt ønska temp, og berre holde den der. Etter nokre minutt var varmen like høg og veldig jevn i heile mesken.

Takk for svar! Tenkte på hvor termometeret ut fra varmeveksleren var kjøpt?

Najs! Har du noen form for hopstopper rundt avtappningskrana, eller samler all truben seg i midten av whirlpoolen?

Har ein hop-stopper men den brukar eg kun vis eg må ha heil blomst i gryta. Når eg brukar pellets er det berre slangestussen du ser på bildet. Den suger heilt nede ved botnen av gryta og har ikkje vore plaga av at det går tett. Men ei kraftig (march, el.l.) pumpe og min. 1/2" slangar/fittings/røyr er nok å foretrekke.
det rustfrie røyret på bildet for vørter ut er eit vanleg 1/2" rustfritt hyraulikkrøyr, men 12-15mm kopar vil vere like bra.

På bildet av gryta er forresten 42l juleøl brygga med til saman 170g saaz pellets + varmt- og kaldtgrums, frå forrige laurdag.

For ei stund sidan kjøpte eg ei C&S 3D mølle av ei hyggeleg kar på forumet. Har ikkje testa den før i kveld. Laga trakt av tynn aluplate (1mm). Base som passar som eit lokk på eit 30l gjæringspann. Kverna 7kg malt på under 2 minutt med ein Makita 18v LXT batteridrill i 1.gir. Ingen teikn til at drillen er for svak. På bildet er det 7kg malt i hopperen, håpar det er plass til 10kg sidan det er det eg vanlegvis brukar. (Hadde noko ferdigknust igjen som eg ville bruke opp).

Stilte mølla eit hakk grovare enn "fabrikkinsilling". Dette målte eg til ca 1mm med bladfølar. Ser ut som om det er ganske mykje finare enn den ferdigknuste malten eg har brukt til no, blir spennande å sjå om det gjer noko med mesken/effektiviteten.

Vedlegg

• IMG_0159.JPG
    1,4 MB · Sett: 1.802
  • IMG_1948.JPG
    98,6 KB · Sett: 1.709
  • IMG_0164.JPG
    IMG_0164.JPG
    821,9 KB · Sett: 1.786
Brygga JuleAle 2nd edition i dag og det ser ut til at utbyttet gjekk rett i taket med nyknust malt. Den var litt for finknust syns eg. Sjølv om eg ikkje hadde stuck mash tok det lenger tid å sparge enn vanleg. Resirkulerar vørteren med pumpe, og eg merka også her at flowen gjennom maltsenga vart påverka av finare knusing.
Havna på 90% utbytte som er meir enn eg treng eigentleg, så eg knuser grovare neste gang.

Det eg meinar er berre at reint økonomisk skal eg stå i å få litt mindre volum og Sg per kg malt, vis eg kan sparge litt kjappare. Kan eg ligge på rundt 80% jevnt over utan å frykte stuck mash vil eg vere fornøgd med det.

Stiller kverna grovare neste gang, reknar med at utbytte går noko ned, men trur og at det har hjelpt meg å bruke nyknust malt. Har som sagt alltid kjøpt knust malt og har gjerne brygga med malt som har vore knust 3-4 månar før brygging. Har nok litt å sei det og.

Lodding av rustfritt stål.

Brukt Harris Stay-Brite® 8 loddetinn med 6% sølv og det er sjølvsagt blyfritt. Flussmiddel er Harris Stay-Clean® Liquid Flux.

Lodda ei halv 1/2" muffe til ei skive av rustfritt for montering av eit termometer i det gamle holet til varmeelementet i ein 150l OSO vvb.

Det må vere relativt fin pasning på delene då loddetinnet blir veldig flytande og ikkje egnar seg veldig godt til å bygge opp og fylle gap. Etter lodding justerte eg størrelsen og pynta den litt i dreiebenken.

Vedlegg

• IMG_0229.JPG
    1,1 MB · Sett: 1.442
  • IMG_0227.JPG
    IMG_0227.JPG
    358,6 KB · Sett: 1.491
  • IMG_0224.JPG
    737,4 KB · Sett: 1.453
  • IMG_0222.JPG
    1 MB · Sett: 1.469
  • IMG_0223.JPG
    949,6 KB · Sett: 1.482
  • IMG_0219.JPG
    1,1 MB · Sett: 1.504
Er det termometeret med 2" stem fra weldlessfittings du har der?  Har vurdert dei sjølv. Korleis er nøyaktigheiten på det?

Torvald skrev:
Er det termometeret med 2" stem fra weldlessfittings du har der?  Har vurdert dei sjølv. Korleis er nøyaktigheiten på det?

Det er frå homebrewstuff.com trur eg, men ser ikkje ut til at dei har med celsius skala no. Uansett er det eit "miljoco" meter som du får fleire plassar(ebay kanskje). Trur nøyaktigheiten er heilt OK. Det begrensar seg eigentleg kor fint ein klarar å lese skalaen. Det er justeringskrue på baksida. Skal bruke det til kontroll av temperaturen i min framtidige meskekjele som ellers vil bli temperaturkontrollert av PID.

Hardlodding av 1/2" gjengestuss for avtapning av vørter:
Brukte pinnar belagt med flussmiddel. Dei er til næringsmiddel og er cadmiumfrie. Hardlodding krever høgare temperatur enn mjuklodding, men har høgare mekanisk styrke. Det gjekk fint med ei lita blåselampe fra Biltema.

Vedlegg

• IMG_0231.JPG
    990,3 KB · Sett: 1.290
  • IMG_0232.JPG
    1,1 MB · Sett: 1.303
  • IMG_0233.JPG
    IMG_0233.JPG
    484,7 KB · Sett: 1.341
  • IMG_0234.JPG
    IMG_0234.JPG
    316,5 KB · Sett: 1.328
Tilbake