protto's b(r)yggeri

Til hardlodding er det pinnar med 40% sølv og resten trur eg er sink, tinn og kopar. Til mjuklodding har eg brukt Harris Stay-brite #8 med 6% sølv.
Sveisebutikkar har næringsmiddelgodkjente pinnar for hardlodding som enten er belagt med flussmiddel eller så kan ein kjøpe egna flussmiddel utanom. Til hardlodding må det brukast flussmiddel som tåler høgare temperatur enn ved mjuklodding.
 
protto skrev:
Har berre eit pinneapparat og eg er ikkje akkurat ein trollmann til å sveise så hardlodding eller mjuklodding med sølvholdig tinn er eit godt alternativ for meg.

Brukte denne: http://www.Biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Gassbrenner/Minibrenner/ Ingen problem å få det til å gløde. Den gamle OSO'en har 2mm gods og er solid som f.

Er den brenneren der bra?, gir god flamme?
Jeg kjøpte en brenner tidligere for å bruke på kjøkkenet, denne:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Minibrenner-Gourmet/
Når man skal svi Brulee'n så må man gjerne vende litt på brenneren, og da blusser det opp til bål..
Hvis den andre gir skikkelig god flamme så må jeg kanskje ha den, funkerer sikkert bra på kjøkken det også :), men har sikkert helt andre gassflasker igjen?
 
neslekkim skrev:
protto skrev:
Har berre eit pinneapparat og eg er ikkje akkurat ein trollmann til å sveise så hardlodding eller mjuklodding med sølvholdig tinn er eit godt alternativ for meg.

Brukte denne: http://www.Biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Gassbrenner/Minibrenner/ Ingen problem å få det til å gløde. Den gamle OSO'en har 2mm gods og er solid som f.

Er den brenneren der bra?, gir god flamme?
Jeg kjøpte en brenner tidligere for å bruke på kjøkkenet, denne:
http://www.Biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Minibrenner-Gourmet/
Når man skal svi Brulee'n så må man gjerne vende litt på brenneren, og da blusser det opp til bål..
Hvis den andre gir skikkelig god flamme så må jeg kanskje ha den, funkerer sikkert bra på kjøkken det også :), men har sikkert helt andre gassflasker igjen?

Brennaren er bra, men den har det problemet som du nevner, spesielt med full flaske. Eg har ein anna brennar frå biltema som brukar desse campingflaskene, og den har slange slik at flaska kan stå i ro og ein slepp at det kjem fytande gass ut i brennaren.
 
protto skrev:
Til hardlodding er det pinnar med 40% sølv og resten trur eg er sink, tinn og kopar. Til mjuklodding har eg brukt Harris Stay-brite #8 med 6% sølv.
Sveisebutikkar har næringsmiddelgodkjente pinnar for hardlodding som enten er belagt med flussmiddel eller så kan ein kjøpe egna flussmiddel utanom. Til hardlodding må det brukast flussmiddel som tåler høgare temperatur enn ved mjuklodding.

Kjøpte sølvtråd og fluss (1 pakke) på ebay, billiger og enklere enn å reise 25 mil.
 
protto skrev:
Brennaren er bra, men den har det problemet som du nevner, spesielt med full flaske. Eg har ein anna brennar frå Biltema som brukar desse campingflaskene, og den har slange slik at flaska kan stå i ro og ein slepp at det kjem fytande gass ut i brennaren.

Ah, det som skjer.. må brenne av endel gass først da så den blir mer stabil :), skjønte ikke hva som skjedde så det har ikke blitt at jeg har brukt den noe særlig.
Denne varianten du har da?
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Gassbrenner/
 
Flytende gass i brenneren er et problem med flaske og brenner i ett, et problem som ikke opphører før flaska er tom. :(
 
Oddvar Demmo skrev:
Kjøpte sølvtråd og fluss (1 pakke) på ebay, billiger og enklere enn å reise 25 mil.

ja det er glimrande, har også kjøpt der. Mykje billigare enn Tess feks.
 
protto skrev:
Til hardlodding er det pinnar med 40% sølv og resten trur eg er sink, tinn og kopar. Til mjuklodding har eg brukt Harris Stay-brite #8 med 6% sølv.
Sveisebutikkar har næringsmiddelgodkjente pinnar for hardlodding som enten er belagt med flussmiddel eller så kan ein kjøpe egna flussmiddel utanom. Til hardlodding må det brukast flussmiddel som tåler høgare temperatur enn ved mjuklodding.

Vil disse fungere?
http://cgi.ebay.co.uk/Brazetec-5507-Silver-solder-55-10-rods-flux-/330539723752?pt=UK_Jewellery_Watches_JewelleryBoxes_Supplies_CA&hash=item4cf5b3ebe8
 
FrodeNor skrev:
protto skrev:
Til hardlodding er det pinnar med 40% sølv og resten trur eg er sink, tinn og kopar. Til mjuklodding har eg brukt Harris Stay-brite #8 med 6% sølv.
Sveisebutikkar har næringsmiddelgodkjente pinnar for hardlodding som enten er belagt med flussmiddel eller så kan ein kjøpe egna flussmiddel utanom. Til hardlodding må det brukast flussmiddel som tåler høgare temperatur enn ved mjuklodding.

Vil disse fungere?
http://cgi.ebay.co.uk/Brazetec-5507-Silver-solder-55-10-rods-flux-/330539723752?pt=UK_Jewellery_Watches_JewelleryBoxes_Supplies_CA&hash=item4cf5b3ebe8


Dei vil nok fungere veldig bra og dei har høgt sølvinnhold som er eit pluss. Desse er til hardlodding, og det var med flussmiddel. Så prisen er vel ikkje noko å sei på vel?
 
Hvor sterk vil du si sømmen blir etter hardlodding? Er det enkelt å deformere tanken under oppvarming? Det så bra ut på bildene dine og det frister å gjøre det samme med mine tanker. Det blir billigere enn å sende det til sveising.
Får du det tett også?
 
Det blir meir enn sterkt nok. Det blir ingen deformering. Det er ingen problem å få det tett.

Når det er sagt, så er det på sin plass å nevne at ved hardlodding nermar ein seg tepraturar som gjer at rustfritt kan bli permanent "ikkje rustfritt". Dette kan intreffe ved ca 800ºC og oppover trur eg. Det står litt om det i How to Brew. Men ved sveising blir det endå varmare. Sølvpinnane eg brukar smeltar på ca 600ºC og eg varmar berre akkurat så mykje at det flyt inn i sprekken ved hjelp av kapilæreffekten.

Det står også i How to brew at vanleg mjuklodding er sterkt nok i dei aller fleste tilfeller vi treng til heimebrygging, noko eg kan vere einig i om delene ein loddar saman har tett passform og ein eventuelt maskinerar delene slik at ein har størst mogeleg annlegsflate. Feks.å dreie ein liten krage slik at ein får to flater 90º på kvarandre med tett pasning til holet i kjelen. Det er lett for meg å sei kansje som har eigen dreiebenk... Tenk på det som om du limer to deler sammen der limen er loddetinnet, berre at "limet" heng vanvittig godt på delene du limer.
Ved mjuklodding kan eg anbefale tinn med høgast mogeleg sølvinnhald, feks Harris stay brite #8 og stay clean flux. Du får det på ebay. Dette tinnet er ein del stivare enn vanleg gammaldags blyholdig loddetinn, og har 6% sølv. Men ved mjuklodding må ein varme indrekte, feks frå baksida fordi flussmiddelet ikkje tåler temperaturen direkte frå gassflammen, noko flussmiddelet brukt ver hardlodding gjer.

Ein kan oppleve ein utett hardlodding ved at det oppstår sprekker eller "pin-hole" akkurat som på ein sveis, noko som er veldig enkelt å fikse med feks stay-brite #8 sidan det har lågare smaltetemperatur og blir veldig tyntflytande og suger seg inn i sprekker og hol, ved bruk av flussmiddel sjølvsagt.

Og husk å kjøp pinnar og flussmiddel som er næringsmiddelgodkjendt (utan bly og kadmium) og kompatibelt med rustfritt stål. Trur det kan vere greit med minimum 40% sølv utan at eg er ekspert på det området. Harris safety-silv 56% er nevnt i amarikanske fora. (Det er ein lang tråd under DIY på HBT om lodding http://www.homebrewtalk.com/f51/soldering-stainless-steel-155782/ ).
 
Litt meir hardlodding. 1/4" swagelok fitting for temp.sensor i HLT.
 

Vedlegg

  • IMG_0236.JPG
    1 MB · Sett: 1.232
  • IMG_0238.JPG
    1.023,7 KB · Sett: 1.218
Som nevnt i ein annan tråd har eg lurt litt på desse varmeelementa: http://cgi.ebay.co.uk/HE4830-4ft-30...otn=4&po=LVI&ps=63&clkid=8272277880485596883 Dei skal kunne fyrast tørt, og dei har eit grønnaktig belegg eg var litt bekymra for.

Så eg gjekk i "løao" og fant fram "skuffen med det rare i" og offra meg for vitenskapen og mekka ein power regulator så eg kunne teste elementet med 10-100% pådrag.

For dei som er interessert i slike er det ein 555 timer krets kobla som variabel PWM og styrer ein SSR som igjen slår elementet av og på i rask takt med variabel av og på tid. Resultatet var at elementet vart gradvis tilført meir og meir energi, heilt til det gløda. Det kom ubetydeleg mengder røyk, og etter avkjøling såg det grønne belegget litt bleikare ut, men heilt inntakt. Det ligna på eit heilt vanleg varmeelement.

Konklusjonen min er at det tåler fint koketemperatur:)
 

Vedlegg

  • IMG_0247.JPG
    1,4 MB · Sett: 1.225
  • IMG_0243.JPG
    1,5 MB · Sett: 1.209
Hei!!
Noe nytt som har skjed side siste oppdatering??
Er bare litt nyskjerig på varmeelementer og styringendu bruker.
 
Tilbake
Topp