Publikums Favoritt 2016

kruud

Norbrygg-medlem
Samler all info i denne tråden.

For de som ikke har vært med før kan det kanskje være nyttig med en kort innføring i hvordan arrangementet fungerer: Publikums favoritt er en konkurranse der publikum kårer sin favoritt blant ølene som serveres på arrangementet. Alle som er med på arrangementet kan avgi stemme til sine favorittøl. Hjemmebryggere som vil delta med sine øl, har selv ansvaret for å servere ølene sine. Hva du legger vekt på når du avgir stemme er helt opp til deg selv (smak, typeriktighet, fin stand, god historie, hyggelig brygger eller noe annet).

I tillegg blir det en standkonkurranse. En jury kårer den beste/kuleste/triveligste standen.

Dette er Norges største hjemmebryggertreff, og vi regner med at salen blir full også i år. Det betyr i så fall ny rekord med over 100 øl som deltar og mellom 1000 og 1200 personer som kommer.

Nytt av året er at arrangementet blir holdt i Eventhallen på Bryn. Nils Hansens vei 4, 0667 Oslo. Vi har 400 gratis parkeringsplasser til rådighet. Hallen ligger i et stille område, så det er trygt å la bilen stå til dagen etter.

Billettsalg:
https://norbrygg.hoopla.no/sales/pf2016/

Påmelding for bryggere:
http://goo.gl/forms/qBhwXbbYHp
(Skriv fullt navn på både bryggere og gjester/medhjelpere)
Fristen for å melde på øl er senest 15. Januar.

Premier
http://norbrygg.no/2015/12/13/premier-til-pf-2016/

Konkurranseregler:
http://norbrygg.no/2015/11/07/regler-pf2016/


Hotellrabatt (obs; frist 18. Desember)
http://norbrygg.no/2015/11/17/rabattavtale-hotell-publikums-favoritt-2016/

Facebookevent:
https://www.facebook.com/events/1090320767667011/

Årets sponsorer er Bryggeland, Bryggselv og Olbrygging.no
 

Vedlegg

  • Publikums favoritt 2016_630x300.jpg
    Publikums favoritt 2016_630x300.jpg
    334 KB · Sett: 64
Sist redigert:
Jøss det var en merkelig premiefordeling. Mulig det har vært sånn før og at hensikten er å få folk til å legge jobb i standen sin. Jeg regner med at folk ikke gjør dette for premiene uansett, men hvorfor er premiene fordelt slik?
1500kr for beste øl og 5000kr for beste stand? Det er jo en bryggekonkuranse, er det ikke?
 
Med 5000,- for beste stand vil jo kanskje noen prioritere stand fremfor øl. Jeg er ikke helt enig om det er det den utviklingen vi vil ha på PF. Hvorfor har det blitt slik?
 
Kan i utgangspunktet forstå at det kan virke litt rart med denne fordelingen, men vi må da huske på at denne er en svært uhøytidelig konkurranse hvor selve øl bedømmingen bare er en del av pakka. Jeg har selv hatt gleden av å vært til stede de fleste gangene de siste 5 - 6 årene og setter faktisk minst like stor pris på alle de som har lagt ned både tid og penger i stand for å skape liv og en fin ramme rundt arrangementet.
At de kan få en påskjønnelse for dette er kjempebra!
Denne kvelden er ikke ment for å finne den "beste" ølbryggeren blant oss. Det er en annen konkurranse for det.....
Det sier seg jo litt selv at det blir litt bingo når du skal prøve å bedømme 60 - 90 typer øl på noen timer ......


Vi sees på PF2016
 
Sist redigert:
Dommerkomitéen har rotet fram et ølfat med G-kobling som vi tenkte å dele ut fra (det stiller ikke i konkurransen!). Men, ingen av oss G-koblinger liggende, er det noen som har en å låne bort?
 
Sist redigert:
Jeg har både Europeisk og Amerikansk liggende. Husker ikke hva som er hva though. Har til og med sånne dingser som gjør den om til Ball-lock. (Hvis jeg ikke husker helt feil).

*edit*
Sorry - Husket helt feil - Det var S-koblinger jeg hadde liggende. Og en D.
 
Hvordan er tidene for rigging og nedrigging?
I fjor måtte alt ut samme kveld pga nytt arrangement dagen etter, gjelder det samme i år eller er det muligheter for å hente noe dagen etter?
Mulig vi har litt logistikkproblemer rundt nedrigging.
 
Sist redigert:
Hvordan er tidene for rigging og nedrigging?
I fjor måtte alt ut samme kveld pga nytt arrangement dagen etter, gjelder det samme i år eller er det muligheter for å hente noe dagen etter?
Mulig vi har litt logistikkproblemer rundt nedrigging.
Det samme gjelder i år. Anbefaler sterkt å ha en bil, eller annet medium ting kan oppbevares i utenfor lokalet. Dere kan begynnne å rigge fra klokken 14. ALT må være ute av hallen klokken 24. Parkeringsmulighetene rundt hallen er ekstremt gode.
Om det blir skikkelig krise, kan dere kanskje høre med sidemann. Bryggere er jo tross alt kjent for å være i overkant hjelpsomme.
 
Hvordan er tidene for rigging og nedrigging?
I fjor måtte alt ut samme kveld pga nytt arrangement dagen etter, gjelder det samme i år eller er det muligheter for å hente noe dagen etter?
Mulig vi har litt logistikkproblemer rundt nedrigging.

Jeg foreslår at dere rigger til en stand som ser ut som en bil, parkerer den utenfor etter PF og krysser fingra for at parkeringsbetjentene ikke ser forskjell.
 
Det samme gjelder i år. Anbefaler sterkt å ha en bil, eller annet medium ting kan oppbevares i utenfor lokalet. Dere kan begynnne å rigge fra klokken 14. ALT må være ute av hallen klokken 24. Parkeringsmulighetene rundt hallen er ekstremt gode.
Om det blir skikkelig krise, kan dere kanskje høre med sidemann. Bryggere er jo tross alt kjent for å være i overkant hjelpsomme.

Takk for svar. Vi har stor bil, men er usikre på om alt får plass i den i en omgang. Vi får måle litt :)
 
Takk for svar. Vi har stor bil, men er usikre på om alt får plass i den i en omgang. Vi får måle litt :)
Hvis ikke har jeg henger som uansett kjører forbi dere på vei hjem. Type skaphenger med plass til masse. (med forbehold om en sløv sjåfør søndagen)
 
Tilbake
Topp