Perfekt, takk!
Lasse80 skrev:pumpa gikk til H...... Har :noway: lang tid med igloo og kjele kjøpt bb30 med sirkulasjons pumpe. Etter å ha mottat pakken satte jeg i gang pumpa i ca 30min/halv time. Alt fungerte perfekt. Dagen etter der jeg skulle brygge en "hafsås kølsch" Fulgte samme prosedyr som dagen før, koblet den korte slange til bb30, skrudde krana på fult og deretter på bb30 pumpa med resultat at pumpa ikke klarte og pumpe vørteren opp igje i karet.. Hver gang jeg senket slangen i høyde med pumpa så rant det ut... etter en 4-5 minutt så begynte det ryke ut av selve pumpa :noway: sånn skal det ikke vere da jeg gjorde det samme so dagen før bare med vann og ikke med vørter. For den som lurer ingen tørkjøring!!! har kontakta per inge men ikke fått noe svar, andre som sliter med pumpa?
Lasse80 skrev:Fikk ikke gjort det. Da jeg skulle skjekke pumpa senere var den helt død. Kun lys på av/på knappen ingen ting i selve displayet. Merkelig i grunn da selve vørteren var ganske så klar. Kan jo selfølgelig vere en 'mandagspumpe' jeg har fått
Du får ta kontakt med Per IngeLasse80 skrev:Tok en liten titt inni. Finner ingeting :jaha: Det rare er at den fungerte supert i 30 min med vann. Og dagen etter med varm vørter ikke. Ingen tør kjøring eller noe, slo den vel av og på 2-3 ganger som ambefalt "vist noe var tettet seg" ikke tilfelle. Pumpa er erklert død da det ikke er noe liv i verken displayet eller selve pumpa :rasende:
Lasse80 skrev:Tok en liten titt inni. Finner ingeting :jaha: Det rare er at den fungerte supert i 30 min med vann. Og dagen etter med varm vørter ikke. Ingen tør kjøring eller noe, slo den vel av og på 2-3 ganger som ambefalt "vist noe var tettet seg" ikke tilfelle. Pumpa er erklert død da det ikke er noe liv i verken displayet eller selve pumpa :rasende:
Hva tenker du på? at vannet jeg testa pumpa med var kaldt? Stilte inn termostaten på bb30 på 70grader og venta til den slo ut før jeg kjørte den i 30minutters testen.Oddvar Demmo skrev:
leander skrev:Noen som vet hvor mye varme denne pumpa tåler. Må få ned kjøletida da det tar altfor lang tid å kjøle ned med den kjøleren som fulgte med. tenkte derfor og bruke pumpa for å sirkulere litt under kjøling og da er det greit å vite om jeg kan sette i gang rett etter koking eller om jeg må vente, eventuelt kjøpe en annen pumpe.
leander skrev:Noen som vet hvor mye varme denne pumpa tåler. Må få ned kjøletida da det tar altfor lang tid å kjøle ned med den kjøleren som fulgte med. tenkte derfor og bruke pumpa for å sirkulere litt under kjøling og da er det greit å vite om jeg kan sette i gang rett etter koking eller om jeg må vente, eventuelt kjøpe en annen pumpe.