Rapportering

@gustavf
Kan det med relativ enkelhet implementeres en tofaktor via SMS for pålogging til forumet? Så slipper vi unna spam innlegga.
Du tenker at vi skal kreve at alle som registrerer seg oppgir mobilnummer og bekrefter SMS før de får lov til å poste? Nei, det er ikke støttet. Vi har vel, egentlig, ikke noen SMS-avtale i det hele tatt.

Støtte for tofaktor med OTP mener jeg skal være støttet i XenForo, men det hjelper jo ikke all verden på spam.
 
De viktigste barrierene for å stoppe spam, som er implementert, er:
  • reCaptcha på registreringer
  • Kontroll av nye brukere mot StopForumSpam og Project Honeypot sine svartelister
  • De 3 første innleggene til en ny bruker kontrolleres med Akismet
Generelt synes jeg dette tar my spam, og vi ser at mesteparten stoppes før det blir synlig.
 
De viktigste barrierene for å stoppe spam, som er implementert, er:
  • reCaptcha på registreringer
  • Kontroll av nye brukere mot StopForumSpam og Project Honeypot sine svartelister
  • De 3 første innleggene til en ny bruker kontrolleres med Akismet
Generelt synes jeg dette tar my spam, og vi ser at mesteparten stoppes før det blir synlig.
Ser jo ut til å funke bra. Og Finn plukker raskt vekk det lille som slipper gjennom.
Unntaket er "Nyeste profilstatuser". Der er det ofte en del.
 
Du tenker at vi skal kreve at alle som registrerer seg oppgir mobilnummer og bekrefter SMS før de får lov til å poste? Nei, det er ikke støttet. Vi har vel, egentlig, ikke noen SMS-avtale i det hele tatt.
Eventuelt at e-postadressen må bekreftes via link i innboks før kontoen aktiveres. Kanskje det er slik allerede og spam kontoene kommer seg rundt det.
 
Litt usikker på hva jeg misliker mest - spam innimellom, eller tofaktor-sms hver gang...
Tja, bare for å logge inn? Så er det jo "husk meg" knappen. Det blir jo det samme som på Norsk Tipping da, bare at der må man ha koden hver gang om man ikke bruker kortleseren og skal logge på via webleser på PC. Hadde ikke vært meg i mot om det bidro til enklere jobb for de som skal administrere saker og ting her :)
 
Så hender det av og til at jeg sletter noen brukere som ikke er aktive. I dag slettet jeg ca 22.500 brukere som ikke har vært logget inn på halvannet år, ikke er medlem av Norbrygg og ikke har noen innlegg. Basert på brukernavnene så var nok de fleste av dem ikke aktive bryggere heller. Jody12346 CaroJoSexyhfgyg5r4 osv...
 
Tja, bare for å logge inn? Så er det jo "husk meg" knappen. Det blir jo det samme som på Norsk Tipping da, bare at der må man ha koden hver gang om man ikke bruker kortleseren og skal logge på via webleser på PC. Hadde ikke vært meg i mot om det bidro til enklere jobb for de som skal administrere saker og ting her :)
Det vil gjøre administrasjon til et lite mareritt. Vi har ikke noe brukerstøtte-apparat som er i stand til å håndtere henvendelser når folk bytter telefonnummer, e-postadresse eller lignende. I tillegg til at vi får en ekstra integrasjon å vedlikeholde.
 
Dette opplegget er ikke helt logisk. Profilinnleggene er fortsatt synlig når du ikke er logget inn.
 
Tilbake
Topp