Raumarpils Gevinst

Knut-Erik og jeg har utnevnt deg til materialforvalter i NRBL John.
Hvem skal ha fatet vi vannt? >:D >:D >:D >:D >:D
 
Ok, hvis det blir møte hos deg, skal jeg prøve
å huske på å ta det med.
Hva er adressen din >:D >:D >:D >:D?
 
John P skrev:
Albech skrev:
Knut-Erik og jeg har utnevnt deg til materialforvalter i NRBL John.
Hvem skal ha fatet vi vannt? >:D >:D >:D >:D >:D
Materiellforvalern..  ;D ;) :hypo:
Det er bra da har vi et sted felles tingene kan stå :laugh:
Jeg kan komme på torsdag men må kanskje dra litt tidlig, skal på jobben.
Jeg foreslår at vi lager noen merkeskilt på fatene til klubben. Det skiltet på baren var profft, kanskje vi kan lage noe lignende bare mindre og med ett kjede i til fatene.
 
Hehe, det var mere ment som en spøk. Kan vi heller ikke lodde ut hvem som kan få det til en rimelig pris, så tar vi å putter pengene inn i fat/felleskonto? Kan sikkert ha møte fra 1830.
 
Hvis vi får en felleskonto kan noe av pengene gå til vinylmerker med logoen på? +++
 
Takker og bukker, da har jeg fått meg bryggedings! Kanskje ikke fult så bling som speidel, men den ser da ut til å kunne brygge. Ferdig med sot, og så slipper jeg å stå ute i snø og slaps. Nå skal det brygges!  :yes:

Og om det er slik at vi får hyggelig pris om vi bestiller flere fat så kan jeg gjerne være med på noen jeg også. Jeg trenger vel det nå.. (19l, brukte?)
 
Så fort man skal ha konto så er det jo masse administrativt rot med en gang da.. Er det ikke noen som har en egnet kakeboks liggende da, så kan vi gjøre det på "gamlemåten"?
 
Jeg liker kakeboks forslaget :yes: Enkelt men pompøst. Jeg mener klubben bør beholde fatet som turfat. :biersmile:Men dette kan vi diskutere på møtet. Er også på utkikk etter flere fat. Om vi samler alle bestillingene og setter Vinogbar opp mot Bryggselv, så kan vi kanskje presse prisen litt.
 
Blir nok ikke for mye admin, men man trenger en som styrer og en kasserer som går igjennom en liten liste.
 
lommeboken til Albech fungerer den, bare den ikke blir tom på beleilige tidspunkt >:D >:D :neinei:. (Dyrt med hjemmebryggeri) :fyflate: :fyflate:
Kan bare sette opp et enkelt regnskap. Albech kan kanskje være innkjøpssjef hvis han har lyst.
 
oh yes!

Da står en skinnende blank og ny brewmaker på benken min og varmer en testrunde med vann. Her skal det brygges!  ;D Bare å gjøre klar lommeboka Albech, så kommer jeg opp med 4000 50-øringer. Jeg må jo bruke dem opp nå før de ikke fungerer mer.  :bank2:
 
Da er premien testet på to brygg i dag, en "Æljsikkel" som vanlig biab (10 liter), og en navnløs red ale basert på hva jeg liggende. Den siste ble kjørt som maxi-biab og ble på 22 liter. Alt fungerer knallbra, termostaten er litt så som så, men langt bedre enn det gasshelvete jeg har kjørt på før. Kokingen gikk raskere enn forventet egentlig, kanskje litt vel mye futt i kokingen men det kan jeg leve med inntil videre.

Som dere ser er den pyntet for anledningen, den har fått på seg en fin biltema-kappe, og biltema-magebelte. Er så fin så. Nå skal det brygges!
 

Vedlegg

  • beermaker.jpg
    beermaker.jpg
    38,3 KB · Sett: 188
Joda. Skal testes etter hvert, men jeg tror jeg skal ha et pumpesystem på plass da. Det høres ikke så fristende ut å stå å sirkulere manuelt.

Dessuten fungerer biab knallbra, i hvert fall med denne gryta. Vørteren på red ale'n ble krystallklar, og nesten ikke noe grums med over i gjæringskarret. Utbytte på 72'ish. Kan vel ikke klage da?
 
Tilbake
Topp