Det var en god nyhet i alt det triste.Ikke bryggebutikk, men uansett...
Warpkode AS, firmaet bak Brewfather:
Warpkode AS - 921 463 146 - Florø - Se Regnskap, Roller og mer
Proff.no gir deg bedriftsinformasjon om Warpkode AS, 921 463 146. Finn kontaktinfo, regnskapstall, ledelse, styre og eiere og kunngjøringer.proff.no
Overskudd på 2,6 millioner (nesten likt for 2021) og omsetning på 6,2 millioner (opp fra 4,6 millioner), Det kan altså være særdeles god butikk å lage abonnementstjenester for hjemmebryggere.
Ikke bra, men akkurat Strømmen Hjemmebrygg er vel av de som har mest å tjene på at bryggselv i Oslo har stengt.Strømmen Hjemmebrygg AS:
Strømmen Hjemmebrygg AS - 999 038 492 - Strømmen - Se Regnskap, Roller og mer
Proff.no gir deg bedriftsinformasjon om Strømmen Hjemmebrygg AS, 999 038 492. Finn kontaktinfo, regnskapstall, ledelse, styre og eiere og kunngjøringer.proff.no
Underskudd på 732.000 med omsetning 8,7 millioner. Dette er kraftig nedgang fra 664.000 i overskudd og over 13 millioner i omsetning i 2021. De har hatt flere år med små overskudd, så dette er veldig dårlige nyheter for en hyggelig butikk i Oslo-området.
Ja, jeg regner med at de får en del nye kunder nå. Jeg tviler veldig på at noen andre kommer til å åpne butikk i Oslo slik markedet er, så jeg krysser fingrene for at det går bra med Strømmen.Ikke bra, men akkurat Strømmen Hjemmebrygg er vel av de som har mest å tjene på at bryggselv i Oslo har stengt.
Samme her, men jeg tar meg i å undres hvor godt markedet for butikkene er hvis salget av maskiner etc tørker ut og det primært blir salg av råvarer. Er det mulig å tjene penger på det?Ja, jeg regner med at de får en del nye kunder nå. Jeg tviler veldig på at noen andre kommer til å åpne butikk i Oslo slik markedet er, så jeg krysser fingrene for at det går bra med Strømmen.
For de som ikke er stødige på å lese regnskap, så er det greit med ei lita oppsummering av tallene og ikke bare ei lenke til Proff.Ikke bryggebutikk, men bryggeutstyr.
Bare å ta av seg hatten for Brewtools i Grimstad.
Apparatus AS - 916 620 292 - - Se Regnskap, Roller og mer
Proff.no gir deg bedriftsinformasjon om Apparatus AS, 916 620 292. Finn kontaktinfo, regnskapstall, ledelse, styre og eiere og kunngjøringer.proff.no
Norbrygg har klart å få bedre rabattavtaler på råvarer enn utstyr. Jeg tror det er fordi butikkene har bedre avanser på råvarer, spesielt når de verdiøker med kverning eller ompakking. På den annen side så er det ikke ofte noen kommer innom og kjøper råvarer for 50.000.Samme her, men jeg tar meg i å undres hvor godt markedet for butikkene er hvis salget av maskiner etc tørker ut og det primært blir salg av råvarer. Er det mulig å tjene penger på det?
De tok sjansen og satsa internasjonalt i 2021, og det bar frukter i 2022. Store partnere i både EU og kanskje mest i USA. Det er ingen i verden som tilbyr samme kompaktbrygger med de mulighetene som Brewtools gjør. Samtidig flyter de godt på at de få feila som oppstår, rettes sporenstreks med umenneskelig rask kundesupport og gjerne gratis ekspressfrakt.Usikker på hvor mye mer enn Brewtools som ligger i tallene til Apparatus.
For å bygge en organisasjon fra bunn av, til å ha eid bygg med lager og kontorer på så kort tid er ekstremt beundringsverdig. Vel verdig kandidat til tittelen Norges beste firma spør du meg. Min B80 pro fra oktober 2018 fikk problemer med tank sensoren her for et par uker siden. Jeg meldte feilen på kvelden, og sensoren kunne jeg hente på postkontoret to dager etterpå. Kostnadsfritt - garanti.Apparatus ser jo ut til å tjene mye mer penger enn forhandlerne, for eksempel. Det er ei ekstremt overforenklet analyse, men jeg tror den gir et hint om hvor fortjenesten på det dyre utstyret er.
Det jeg lurte på var hva mer enn Brewtools som ligger i regnskapet. Apparatus er et firma som, i hvert fall i følge sine egne nettsider, driver med en god del mer enn å lage bryggeutstyr. Selv om vi kan anta at mesteparten av veksten, særlig i omsetning, kommer fra salg av bryggeutstyr er det vanskelig å vite sikkert.De tok sjansen og satsa internasjonalt i 2021, og det bar frukter i 2022. Store partnere i både EU og kanskje mest i USA. Det er ingen i verden som tilbyr samme kompaktbrygger med de mulighetene som Brewtools gjør. Samtidig flyter de godt på at de få feila som oppstår, rettes sporenstreks med umenneskelig rask kundesupport og gjerne gratis ekspressfrakt.