Jeg sliter å få ut rester fra forrige øl hvis jeg har vært litt lat, å glemt å skylle flaskene etter. Det sitter som regel igjen restersom er veldig vanskelige å fjerne. Noen tips? [emoji16]
Liker når det er så enkelt [emoji16][emoji16]takk! [emoji16]Oppvaskmaskin bør vel prøves
Hva er PBW?Jeg pleide å fylle flaskene med varmt vann, ha oppi en knert med PBW og la de stå over natta og så skylle flaskene i varmt vann med en slik:
https://www.bryggselv.no/flaskeskyller/400186/flaskeskyller-til-kran-enkel
Bruker du chemipro oxi i tillegg til å vaske i maskinen?Jeg adopterte msevlands patent, og har sett LANGT mindre mørkt på flaskevask etter det. Så den anbefales på det sterkeste. Ellers bruker jeg Chemipro Oxi som standardrengjøring av flasker, fungere meget godt. Løser opp skit og tynne belegg godt, og jeg slipper å skylle. Bare å sette opp ned til tørk og vente på flasking.
rengjøringsmiddel.Hva er PBW?
Vasker ikke i maskinen. Har aldri forsøkt det selv, men tror det har relativt dårlig effekt, for å være ærlig. Vannet slynges rundt av "propellene". Vannet treffer dermed i stor grad med sidefart. Med det i tankene, at maskinen skal klare å få vann gjennom den lille flaskeåpningen og helt opp i bunnen og ha igjen kraft/fart til å løsne skit, tror jeg er lite sannsynlig.Bruker du chemipro oxi i tillegg til å vaske i maskinen?
Vasker ikke i maskinen. Har aldri forsøkt det selv, men tror det har relativt dårlig effekt, for å være ærlig. Vannet slynges rundt av "propellene". Vannet treffer dermed i stor grad med sidefart. Med det i tankene, at maskinen skal klare å få vann gjennom den lille flaskeåpningen og helt opp i bunnen og ha igjen kraft/fart til å løsne skit, tror jeg er lite sannsynlig.
Jeg skyller mine flasker synlig fri for gjær med rent vann etter konsum, setter de bort med vann i seg og bløtlegger og vasker med Chemipro når det er mange nok. Om flasker har blitt stående tørt med bunnfall og jeg er usikker på hvor rent det vil bli med vanlig prosedyre, rengjør jeg med PBW. Det tar alt! Alle flasker får med jevne, men lange, mellomrom en omgang med PBW.
Takk [emoji16] nå har jeg handlet flaskeskyller og PBWFlaskebad med PBW løsning. Enten i en oppvaskkum eller en stamp fra din lokale grossist. Skyll med flaskeskyller og varmt vann og sett til tørk.
Det er en helsikes upris på PBW i små doser. Lurt å gå sammen med noen bryggekompiser og kjøpe ei bøtte. Vi kjøpte ei 22 kilos bøtte og splitta på tre kompiser. Fikk over fem kilo for det man betaler for 1.5 i små beholdere.Takk [emoji16] nå har jeg handlet flaskeskyller og PBW
Ja enig. Det var dyrt [emoji54]Det er en helsikes upris på PBW i små doser. Lurt å gå sammen med noen bryggekompiser og kjøpe ei bøtte. Vi kjøpte ei 22 kilos bøtte og splitta på tre kompiser. Fikk over fem kilo for det man betaler for 1.5 i små beholdere.
En 450 gram boks betaler du 308 pr kilo for.Ja enig. Det var dyrt [emoji54]
Åhh dyrt for å rengjøre flasket [emoji54] har ikke bryggekompiser, så [emoji848][emoji848]En 450 gram boks betaler du 308 pr kilo for.
En 22,5 kilo bøtte betaler du 97 kroner pr kilo for.
Bryggselv har satt opp prisen på bøtta nå, da vi kjøpte kosta den 1999,- som da ble 88 kr / kilo. Vestbrygg har til 1990,- men ikke på lager.
Derfor jeg tyr til Chemipro for vasking fra gang til gang, og PBW ved behov. Kan si det slik at Chemipro er infanteristene, mens PBW er artillerietÅhh dyrt for å rengjøre flasket [emoji54] har ikke bryggekompiser, så [emoji848][emoji848]
Hehe lurer faktisk om jeg prøver først med infanteristen, og ser om de gjør jobben [emoji23][emoji12]Derfor jeg tyr til Chemipro for vasking fra gang til gang, og PBW ved behov. Kan si det slik at Chemipro er infanteristene, mens PBW er artilleriet