1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.
    Fjern notisen
  3. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Ønskes Kjøpt Rhizomer av humle \ Humlestikling

En tråd i 'For privatpersoner' startet av Rich, 10 Mai 2016.

1. Rich

Rich
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei.

Er det noen som brenner inne med humlestiklinger de ønsker å selge?

Burde vel egentlig vært plantet allerede, men ønsker å gjøre ett forsøk hvis det er mulig og få tak i ennå.

2. JM

JM
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei. Jeg har har både stiklinger og en plante Cascade Hvor holder du til?

3. KristianS

KristianS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har stiklinger og planter av Chinook / Saaz / og to norske varianter. Holder til i Kristiansand.

eMTea liker dette.
  4. eMTea

eMTea
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Mulig å holde av en Saaz plante til jeg kommer hjem fra Korea om 2ukers tid?

5. KristianS

KristianS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Helt OK. Setter stiklingene i jord i dag - da har du en fin liten plante om 2 ukers tid. Kristian

6. eMTea

eMTea
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tusen takk! Vipps eller hjemmebrygg?

7. KristianS

KristianS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ei flaske hjemmebrygg er ikke å forakte. Det er snakk om stiklinger fra tidligere i år og ikke veletablert plante. Jeg setter stiklingen i jord for deg, så sender du meg en PM når du er klar for å hente.

eMTea liker dette.
  8. Øyvind Langgård

Øyvind Langgård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei. Har du fortsatt stiklinger tilgjengelig? Jeg er svært interessert, og har tenkt til å plante i Fredrikstad.

9. Øyvind Langgård

Øyvind Langgård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei.

Hadde det vært mulig å få kjøpt en stikling av Chinook?

De norske variantene du har, kjenner du til egenskapene dems?

10. KristianS

KristianS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei. Stiklingene er nå små etablerte planter. Sender ikke, men kan evt sende Rhizom til høsten. De norske funker bra i ølbrygging og jeg regner med at mange andre har gjort seg erfaringer med dem (gjelder klon 40 N, 37N og 6N fra bioforsk sitt forskningsprosjekt). Selv har jeg kun prøvd 40N og det ble bra øl.

11. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Jeg gir bort stiklinger fra Cascade i bytte mot en flaske godt hjemmebrygg. Bor på Grünerløkka. Sendes ikke og du må selv sørge for at de slår rot, men en low-key win-win-mulighet for de som er interessert. Bare ta kontakt på pm. (Si ifra hvis dette er å hijacke tråden eller på annen måte bryte kutymen.)

12. objoro

objoro
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvor fikk du tak i stiklinger fra dette prosjektet? Har sendt epost til han som står oppgitt som leder av prosjektet, og direkte til Apelsvoll men jeg får ingen svar. Skal til Toten først i Juli, og har svært lyst til å dra dit for å se. Tok noen stiklinger fra en lokal gammel humle for snart 3 uker siden. Det virker som det er leddstiklinger som fungerer best. 20160609_065528.jpg

13. Mmandersson

Mmandersson
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hei folkens.

Er litt interessert av at dyrke egen humle hjemme, men er helt nybegynner. Er jeg sent ute? Går det at ha blomsten inne over vinteren?
    Eller ska jeg vente til våren? Er i så fall interessert av at kjøpa av noen som bor i nærheten av Lillestrøm.

14. KristianS

KristianS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Via Mette Thomsen i Bioforsk. Har 8 stk norske varianter på vårt gårdsbruk i Kvinesdal.

Del denne siden