• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Rhizomer av humle \ Humlestikling

Hei.

Er det noen som brenner inne med humlestiklinger de ønsker å selge?

Burde vel egentlig vært plantet allerede, men ønsker å gjøre ett forsøk hvis det er mulig og få tak i ennå.
 
Hei.

Hadde det vært mulig å få kjøpt en stikling av Chinook?

De norske variantene du har, kjenner du til egenskapene dems?

Hei. Stiklingene er nå små etablerte planter. Sender ikke, men kan evt sende Rhizom til høsten. De norske funker bra i ølbrygging og jeg regner med at mange andre har gjort seg erfaringer med dem (gjelder klon 40 N, 37N og 6N fra bioforsk sitt forskningsprosjekt). Selv har jeg kun prøvd 40N og det ble bra øl.
 
Jeg gir bort stiklinger fra Cascade i bytte mot en flaske godt hjemmebrygg. Bor på Grünerløkka. Sendes ikke og du må selv sørge for at de slår rot, men en low-key win-win-mulighet for de som er interessert. Bare ta kontakt på pm. (Si ifra hvis dette er å hijacke tråden eller på annen måte bryte kutymen.)
 
Hei. Stiklingene er nå små etablerte planter. Sender ikke, men kan evt sende Rhizom til høsten. De norske funker bra i ølbrygging og jeg regner med at mange andre har gjort seg erfaringer med dem (gjelder klon 40 N, 37N og 6N fra bioforsk sitt forskningsprosjekt). Selv har jeg kun prøvd 40N og det ble bra øl.

Hvor fikk du tak i stiklinger fra dette prosjektet? Har sendt epost til han som står oppgitt som leder av prosjektet, og direkte til Apelsvoll men jeg får ingen svar. Skal til Toten først i Juli, og har svært lyst til å dra dit for å se. Tok noen stiklinger fra en lokal gammel humle for snart 3 uker siden. Det virker som det er leddstiklinger som fungerer best. 20160609_065528.jpg
 
Hei folkens.

Er litt interessert av at dyrke egen humle hjemme, men er helt nybegynner. Er jeg sent ute? Går det at ha blomsten inne over vinteren?
Eller ska jeg vente til våren? Er i så fall interessert av at kjøpa av noen som bor i nærheten av Lillestrøm.
 
Hvor fikk du tak i stiklinger fra dette prosjektet? Har sendt epost til han som står oppgitt som leder av prosjektet, og direkte til Apelsvoll men jeg får ingen svar. Skal til Toten først i Juli, og har svært lyst til å dra dit for å se. Tok noen stiklinger fra en lokal gammel humle for snart 3 uker siden. Det virker som det er leddstiklinger som fungerer best. Vis vedlegget 25314

Via Mette Thomsen i Bioforsk. Har 8 stk norske varianter på vårt gårdsbruk i Kvinesdal.
 
Tilbake
Topp