Ringnes julespecial

Er det noen her som har smakt den?

Jeg synes den var forferdelig. Minner meg og gjærsuppa jeg laget etter å ha gått ut av vgs og laget en batch kun for å lage egen alkohol som smakte deretter.

Hva er den smaken? Smaker nesten som gjær.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Den betraktninga kan jeg ikke si meg enig i gitt. Ikke noe ved smaken til julespecialen som minner om gjær, hverken type fruktighet eller direkte gjærsmak. Derimot har den et solid innslag av amerikansk humle, noe som nok kan virke uvant i en ellers "norsk" juleøl. Noen syns kanskje det blir litt vel mye sitrus, men jeg mener det var et forfriskende innslag, og ikke minst en noe overraskende manøver fra storprodusenten! Terningkast 4.
 
Jøss. Den amerikanske humla måtte jeg se lengt etter. Og noe sitrus-preg fantes ikke. Hadde jeg smakt det du beskriver så hadde jeg nok vært ganske glad i ølen.

Kanskje jeg fikk en dårlig øl? For i min så var det egentlig kun en smak, som fikk meg til å brekke meg. Og det smakte gjæraktig. Smakte og prøvde men måtte helle den ut.
 
Er dette det ølet som vart trekt tilbake av Ringnes...?! Eg smakte ei flaske, og den var veldig god! Ingen usmak, kun meirsmak... :)
 
Da kan jeg ikke skjønne annet enn at den ølen jeg fikk må ha vært ødelagt. Jeg har smakt mange dårlig øl før men bare tre har fått meg til å brekke meg, og de to andre var ødelagte i følge Hansa.
 
Høres ut som du har fått ei ødelagt flaske ja, eller boks, siden specialen kun kommer på boks så vidt jeg har fått med meg.
Julebokken kommer på flasker, og det var den som blei trekt tilbake, men det var ingen feil på den ene flaska jeg fikk tak i heller  :biersmile:
 
Problemet enkelte har med Ringnes, er at det står Ringnes på flaska. Einkvar blindtest overraskar alltid puritanarane.
 
Jeg synes det er like fantastisk hver gang folk bastant påstår dette.

Mye industriell lager smaker godt, men jeg personlig kan ikke fordra Rignes. Aass og Hansa derimot produserer gode lagerøl, i forhold. Dette går ikke på det faktum at det er Rignes Pils, men heller at det ofte ikke smaker godt.

Julebokk og Polaris er eksempler på at de kan hvis de vil.
 
Selv så kjøper jeg en flaske/boks jeg aldri har smakt før, samme hva det står på etiketten.

Har selv ingenting imot Ringnes, finnes jo bedre øl der ute men det er ikke slik at jeg spytter i grusen og gjør korsets tegn hvis jeg får en slik presentert foran meg. Da åpner jeg den og drikker den opp :)
 
Miguel skrev:
Selv så kjøper jeg en flaske/boks jeg aldri har smakt før, samme hva det står på etiketten.

Har selv ingenting imot Ringnes, finnes jo bedre øl der ute men det er ikke slik at jeg spytter i grusen og gjør korsets tegn hvis jeg får en slik presentert foran meg. Da åpner jeg den og drikker den opp :)

+1

Alt uprøvd har potensiale til det motsatte er bevist.
 
Anders- skrev:
Miguel skrev:
Selv så kjøper jeg en flaske/boks jeg aldri har smakt før, samme hva det står på etiketten.

Har selv ingenting imot Ringnes, finnes jo bedre øl der ute men det er ikke slik at jeg spytter i grusen og gjør korsets tegn hvis jeg får en slik presentert foran meg. Da åpner jeg den og drikker den opp :)

+1

Alt uprøvd har potensiale til det motsatte er bevist.

+1 !
 
Kjøpte en boks av denne en stund før jul som jeg sleit med å fullføre, den hadde en underlig bismak som om den var tørrhumlet med kokt kreps.
 
Kristian Skreosen skrev:
Mener det var julebokken til Ringnes. Smakte denne selv og den var god.

Stemmer. På polet sa det var pga en del flasker hadde eksplodert. Resultatet var at de ganske mange som alltid kjøper julebokk fra ringnes renska resten av hyllene der jeg var innom :)
 
Tilbake
Topp