Det er vel høyst tvilsomt at de vil tåle trykket. Jeg ville sjekket dette først. Men, det er gøyale flasker.Så disse på IKEA og lurer på om de vil funke som ølflasker?
Funker jo med blå flasker (1664-øl) så hvorfor ikke rødt?Vis vedlegget 65373
Fordi IKEA?Hvorfor skulle de ikke tåle trykket?
Den "bruksanvisningen" gjelder nok alle glassflasker og jeg har ikke inntrykk av at Ikea-produkter har lav kvalitet.Syns ikke dette indikerer solide ølflasker.
Det kan hende. Jeg kjøpte jo ikke flere enn den ene gangen.Jeg har en annen erfaring, jeg har brukt dem til mjød (ukarbonert), og de virker solide synes jeg.
Jeg har flasker som har stått i flere år, og det har ikke vært noe problem, men som sagt, ukarbonert innhold.
Bruker dem også til ingefærshot og da ristes flasken godt når den tas ut fra kjøleskapet uten at det noen gang har vært tegn til lekkasje.
Men de har kanskje flere typer?
Det er vel vanlig å koke saftflasker før de fylles med kokende saft. Akkurat samme prosedyre som for syltetøy.Den "bruksanvisningen" gjelder nok alle glassflasker og jeg har ikke inntrykk av at Ikea-produkter har lav kvalitet.
Ville nok heller vært bekymret om korken holder tett under trykk.
"Dersom du vil sterilisere flasken med varmt vann, så forvarm den først med varmt vann fra kranen."Det er vel vanlig å koke saftflasker før de fylles med kokende saft. Akkurat samme prosedyre som for syltetøy.
50⁰ syntes jeg høres lite ut.
Jeg kjøpte 12 stk når jeg begynte å brygge. De skulle uansett stå mørkt og kaldt. De var både tykke og holdt på gass. Usikker om de forringes over tid siden de ble gitt bort for mange år sidenMen de har kanskje flere typer?