Røsslyng øl

Laga en pale ale med Pors. For mye pors, 6.7g tørket blad /10L - men lærte mye. Pors virket veldig stabilt og endret seg ikke mye over de 12 mnd jeg testet flaskene. Blir mere porsøl til sommeren.
 
Etter en runde i fryseren skal de vel kokes en stund?
Husker ikke helt biologien, men jeg kan se etter om jeg har den beskrevet en plass - mener å huske at de har en funksjon
i forplantningen til røsslyng.
Så vidt jeg husker lever de et nokså isolert liv, på linje med sine frender i Skottland :)
 
Laga en pale ale med Pors. For mye pors, 6.7g tørket blad /10L - men lærte mye. Pors virket veldig stabilt og endret seg ikke mye over de 12 mnd jeg testet flaskene. Blir mere porsøl til sommeren.
Oppskrifta angir ca 25g pors på 5 min på en 25l batch. Vil anta at det er fersk vare. Du antyder at 6,7g tørket var for mye på 10l. Hva har du kommet frem til som passende tilsetning?
 
Jeg tilsatte på 60 min så det forklarer kansje at jeg fikk for mye "smak" av den. 25 gram hørtes ut som fersk vare ja. Har ikke brygget denne ølen på nytt så vanskelig å gi no svar. Har konkludert med at jeg vil tilsette på ca. 15 minutt, justere ned mengden humle og pors. Bedre å lage en øl men hint av pors enn for mye av den samt redusere bitterheten med nedjustering på 60 min humle.
 
Tilbake
Topp