Rust i Grainfather?

Så svart stål er "ikke RF"? Jeg prøvde å google det før jeg spurte deg i sta, men fant ikke noen gode svar og følte ikke at det er noe jeg gidder å researche nå i kveld.
 
Rustfritt er edelmetall, altså berika metal. Du tar bort carbon og tlsetter andre grunnstoff som kopper og annet. Metallkirugi er ikke min sterke side, selv om jeg burde kunne det... sveis og konstuksjon på slutten av 70. tallet.. kan sikkert finne utmer om det, men er rimnelig klar for agnes, så det får bli i morgen
 
Jeg vet hvilke forskjellige legeringer forskjellige grader av RF består av. Men lurte mest på det at du sa at man har svartstål i kjelen. Tenker da at man må jo jo ha ødelagt oksidlaget for at det skal bli "prikkete"
 
Fant denne forklaringen på svartstål:
"Svartstål defineres som et stål legert med karbon og med lavere innhold av andre legeringer, enn det som kreves for legert stål. Karbonstål er nærmest synonymt med handelsstål og ulegert stål".

Så vidt jeg har googlet meg fram til så finnes det flere måter man kan få flekker av overflaterust på rustfritt stål, men alle innebærer kontakt med ting jeg absolutt ikke har hatt oppi kjelen min. Et eksempel er andre rustne gjenstander.

Dersom det har kommet rust eller svartstål ned i karet må det i så fall ha kommet med malten eller humla. I så fall burde dette være et gjentagende problem for mange?
 
Tilbake
Topp