Søgårds US pale ale

Hei!
Smakte et øl jeg mener het US pale ale fra Søgårds på Henrik i Bergen for noen uker siden, og det falt i smak. Er det noen der ute som har oppskrift på dette eller ellers peiling på hvordan jeg kan lage noe tilsvarende?

Andreas

Sent from my SGPT12 using Tapatalk 2

Hei

Jeg drakk denne på Søgaards Brygghus i Aalborg i vinter. En meget god øl. Kanskje du skal sende en mail til Søgaards og spørre?
Det kunne vært interessant.

Mail er sendt, deler eventuelt positivt svar her.
Det er mulig det var dagsformen eller selskapet, men jeg syntes ølet hadde en slik lett, frisk sødme og akkurat nok humlepreg (cascade skulle jeg tro).

Heisann

US Pale Ale fra Søgaards bruker humle Green Bullit. Jepp. US Pale Ale, brygget i Danmark av tysker og bruker humle fra NZ. Kan høre med Markus om oppskrift.

Dårlig med tilbakemelding på oppskrift på ølet med kun en feil - navnet - her i gården. Andre som har vært heldigere?

Andreas

Da har jeg fått info fra Markus:

Us Pale Ale:
Pale Malt and Crystal Malt
Chinook and another nice and special hops!!!
the beer is dryhopped.

Ut over den informasjonen Markus på Søgaards kom med kan jeg fylle på med at de bruker US-05 og tysk malt. Den spesielle humla er Green Bullet.

Ok, takk for det, da er vi en del nærmere. Kan det tenkes at det er snakk om krystallmalt av den ganske lyse sorten i dette tilfellet?

Andreas

Tilbake
Topp