Salg av malt i Tromsø

Harald

Norbrygg-medlem
Hei
Fra og med fredag 26. februar blir det mulig å kjøpe malt i Tromsø!
Tre paller med malt fra Weyermann er nå på vei til Brensholmen, der jeg under navnet Bryggebryggeren vil bli å selge malt i sekkevis eller ferdig oppmålt og nyknust. Jeg kommer også å ha små mengder humle og gjær på lager. Foreløpig har jeg ikke noe butikklokale, og det kommer jeg sikkert ikke til å få heller med mindre salget tar helt av. Jeg kommer derfor til å selge kun etter forhåndsavtale pr mail eller tlf.  Varene skal kunne hentes på bryggebryggeriet hos Ivan Lorentzens Fiskeforretning, hjemme hos meg i Ersfjordbotn eller leveres på Tromsøya.

Mer opplysninger følger. Jeg håper også å få opp en nettside med oversikt over vareutvalg og priser.
Jeg tar svært gjerne imot innspill fra dere, både om hvordan butikken skal drives, og ikke minst om vareutvalget framover. Kom med ønsker!
 
Mvh
Bryggebryggeren
 
Shea-Arne skrev:
Hva slags type malt har du, og hva slags type gjær har du? Kan du legg ut en liste? Pris?

Varene jeg får inn i første sending kommer fra importøren av Weyermann, Leif Stana. Han har internettbutikken Brygging.no, så utvalget blir foreløpig det samme som du finner der. Jeg kommer til å begrense meg til tørrgjær fra Fermentis.

Jeg satser på å være såkalt "prisledende." ;) Med det mener jeg at du vil finne malten en krone eller så billigere andre steder. :jaha:
Jeg vil likevel bli et billigere alternativ for kunder bosatt (eller på reise) i Tromsø, i og med at portoutgiftene blir spart. Det koster jo kr 150 å få tilsendt ingrediensene til et 20 l brygg med posten. 
Både Petit, Maltbua og Brygging.no gjør forøvrig en glimrende jobb i nettbutikk/postordremarkedet synes jeg.

Bryggebryggeren
 
Bra nokon tek omsyn til dei som bur i den norde delen av Norge og, Kjempebra tiltak spør du meg :)
keep on :)

KRaaen.
 
Så flott at du gjør dette. Jeg bor i Pasvikdalen, men er ofte i Tromsø. Jeg kommer til å ta kontakt med deg allerede om et par uker for å bestille malt. Kan du sende meg en PM med ditt telefonnummer?

Kjærand
 
Ja dette begynner å ta av litt!
Jeg har solgt 250 kg malt i løpet av de første ukene. Til alle som har skrevet og spurt: Ja  jeg arbeider med en prisliste og oversikt over vareutvalget men foreløpig må dere nøye dere med følgende:

Jeg satser først og fremst på malt, siden det er her dere -og jeg - sparer portoutgifter. Jeg har tatt inn et stort parti fra Weyermann: bohemian pilsener og premium extra lys pilsner. Pale malt, wiener, munchener I og 2 Lys og mørk hvete. Jeg har lys og mørk karamellmalt ( carahell og caraamber), carapils, carared og caraaroma.  Jeg har også littegran melanoidinmalt  Av sjokolademalten har jeg carafa I og III. Jeg har også litt annet småtteri av som flaket hvete og bygg og røstet rug hvis det trengs, men det er egentlig tenkt til mitt private forbruk...).

Når det gjelder humle har jeg foreløpig ganske lite, og det jeg har er i fra 2008 høsten. Skal si ifra når jeg får inn nytt.
Jeg har 100 g pakker med Styrian Golding pellets, saaz pellets, fuggles pellets, amarillo pellets, northern brewer pellets, Perle pellets.  Irishmoss har jeg også.

Jeg vil bare satse på tørrgjær: Det er kort sagt safale s04, saflager s23 og safbrew s33. Skal utvide med noen fler, bl.a. safale Us 05.
Ferskvarer som flytende gjær får dere bestille fra Petit, maltbua eller andre som selger på post.

Harald

PS til moderator:
Håper du tillater denne reklamen nå i innkjøringsfasen. Dette vil nok bli mer et distriktspolitisk tiltak av ideell natur enn business.
Eller?
 
Hei!
Som jeg har annonsert i annen tråd tar jeg ferie i april.
Den første måneden som maltlanger har vært trivelig, og jeg har blitt kjent med en hel drøss øl-entusiaster.
Som dere kanskje har fått med dere er jeg parallellt med denne gesjeften også blitt ansatt som hjemmebrygger hos Ivan Lorentzen Fiskeforretning. For 14 dager siden hadde vi besøk av Tromsøs mest kritiske øldrikkere: V.A.D.S.Ø. (Venner Av Det Smaksrike Øl).  :eek: For de av dere som lurer på hva de synes om BryggeBryggeriets øl kan dere slå opp i ratebeer:
http://www.ratebeer.com/brewers/bryggebryggeriet/11437/ :)
Harald
 
Harald skrev:
Som dere kanskje har fått med dere er jeg parallellt med denne gesjeften også blitt ansatt som hjemmebrygger hos Ivan Lorentzen Fiskeforretning. For 14 dager siden hadde vi besøk av Tromsøs mest kritiske øldrikkere: V.A.D.S.Ø. (Venner Av Det Smaksrike Øl).  :eek: For de av dere som lurer på hva de synes om BryggeBryggeriets øl kan dere slå opp i ratebeer:
http://www.ratebeer.com/brewers/bryggebryggeriet/11437/ :)
Harald
Kan Lorentzen selge hjemmebrygget ditt? Hvordan fikk dere det til?
 
Shea-Arne skrev:
Kan Lorentzen selge hjemmebrygget ditt? Hvordan fikk dere det til?

Ivan Lorentzen Fiskeforretning fikk utvidet sin eksisterende kommunale skjenkebevilling. Vi har altså (ennå) ikke noen produksjonsbevilling, og kan derfor ikke selge ølet ut av huset. Bevillingen forutsetter også at alt blir produsert på stedet.

Sakspapirene finner du på hjemmesidene til Tromsø Kommune. Formannskapsmøte saksnr 0003/10
http://postliste.tromso.kommune.no/...ime=Kl.+12.00&utvalg=Formannskapet&year=2010
Harald
 
Tilbake
Topp