Samletråder

joakøl

Norbrygg-medlem
Et lite innspill: Jeg synes den flittige bruken av samletråder på dette forumet ofte fungerer mot sin hensikt. Spesielt ille blir det når flere samtaler foregår på tvers av hverandre og en tråd har 50-200 sider. F.eks. synes jeg tråden "om oppskriften ser grei ut" fint kunne vært separerte innlegg. Det er da ikke så mange innlegg per dag at det ville vært kaotisk..
 
Jeg rapporterer når det sklir ut og ber om at sidediskusjoner flyttes til egne tråder. Noen ganger flyttes det andre ganger ikke.
 
- og noen ganger flytter jeg på eget initiativ:).

Det er vel særlig særlig oppskriftstråden og tråden for dumme spørsmål som er av denne typen. Og jeg mener de fungerer godt. Det er ingen god ide å få en haug med enkelttråder om de spørsmåla som kommer i dem, synes jeg. Det er relativt frustrerende å søke på noe og få opp to-tre sider med ulike tråder. Samletrådene begrenser dette.

Det vil alltid dukke opp mindre diskusjoner innafor disse trådene, og noen ganger er de av et slag som gjør at det er verdt å ta bryet med å flytte dem. Ofte er de ikke det, og det gjør lite om de blir stående der, etter min mening.
 
- og noen ganger flytter jeg på eget initiativ:).

Det er vel særlig særlig oppskriftstråden og tråden for dumme spørsmål som er av denne typen. Og jeg mener de fungerer godt. Det er ingen god ide å få en haug med enkelttråder om de spørsmåla som kommer i dem, synes jeg. Det er relativt frustrerende å søke på noe og få opp to-tre sider med ulike tråder. Samletrådene begrenser dette.

Det vil alltid dukke opp mindre diskusjoner innafor disse trådene, og noen ganger er de av et slag som gjør at det er verdt å ta bryet med å flytte dem. Ofte er de ikke det, og det gjør lite om de blir stående der, etter min mening.
Jeg hadde forstått tiltaket hvis forumet hadde en enorm mengde med nye innlegg, men slik det er nå, så tror jeg det bare bidrar til kaos og at færre engasjeres til å besvare. Men ja, hvis alle andre klarer å navigere og forstå sammenhengende, så er det vel fint slik det er. Selv bruker jeg gjerne Google for å søke og hvis jeg da hver gang ender opp i samme tråd, så synes jeg det blir vanskelig å finne informasjon.
 
Tilbake
Topp