Serveringstanker, 500L

Noen som vet hvor man får tak i serveringstanker som rommer borti 500L og som tilfredsstiller de krav som måtte være av næringsmiddelkrav?
Rignes og de store bryggeriene leverer vel tanker til puber og barer rundt omkring, men er disse å få tak i for andre også? Selges de brukt?

Andre tips til hvor en slik tank kan oppdrives? Viktigste er at volumet er på ca. 500L og at tanken tar 2-3 bar for karbonering.
 
Ja, men det er vel en del jobb med en varmtvannsbereder som skal konverteres til en serveringstank?
I tillegg er den vel ikke godkjent for næringsmiddel?
 
Dan Simen skrev:
Noen som vet hvor man får tak i serveringstanker som rommer borti 500L og som tilfredsstiller de krav som måtte være av næringsmiddelkrav?
Rignes og de store bryggeriene leverer vel tanker til puber og barer rundt omkring, men er disse å få tak i for andre også? Selges de brukt?

Andre tips til hvor en slik tank kan oppdrives? Viktigste er at volumet er på ca. 500L og at tanken tar 2-3 bar for karbonering.

Lervig skal selge noen serveringstanker, men jeg tror de var litt større enn 500 liter.

Edit: Her : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39827779&kwUnica=%F8l
 
Dan Simen skrev:
Ja, men det er vel en del jobb med en varmtvannsbereder som skal konverteres til en serveringstank?
I tillegg er den vel ikke godkjent for næringsmiddel?

Ikke mer arbeid enn at det ikke bør koste mye å kjøpe tanker. like bra næringsmessig som ukjendete kjeler, det er rustfritt.
 
Du burde kanskje sjekke i meieribransjen, ref. profilbildet ditt    ;D :fyflate: ;D :klovn: ::)
 
Siden det er så mange ølbilder på profilene så gikk jeg for det eneste som kan måle seg; puppær.
Dette paret er noe av det som dukker opp øverst på et norsk Google-søk. Og de er tunge.
 
litt off topic, men litt kjedelig profilbilde du har. Kjedelig å forklare 7 åringen hvorfor man ser på pupper på internett.

Hun sier forresten at puppene dine ligner på dame pupper
 
Ved trappen av gamle Nordlandsbryggeriet i Bodø så ligger det slike tanker med tilhørende vogge. Vil tippe de er rundt 500 liter.

Vet ikke hvem du må kontakte for å få kjøpe de.
 
Dan Simen skrev:
Tankene til Lervig var 1000L, men det er noe slikt jeg er ute etter vil jeg tro.

Bygge om varmtvannstanker blir vel ikke godkjent av næringsmiddeltilsynet, eller? Og isåfall, hva må gjøres for at eks. denne her: http://plussvvs.no/products/varmtvannsbereder/boligbereder/hoeiax-varmtvannsbereder-rsl-300l-liggende.aspx skal kunne brukes?

OK, du satser på bryggeri, flott. Uansett hva du bruker slipper du vel ikke unna rengjøring, men du får se hva du får tak i av dedikerte tanker, så får du ha VVB i bakhodet, tror nok de første bryggerne i Norge hadde litt hjemmelaget med i systemet.
 
Googla både brite og bright, men det dukker ikke opp voldsomt med lokale eller internasjonale leverandører gitt.
Speidel skal ha godt over 70' for 800l tanker, men jeg tror kanskje det er litt i overkant siden jeg ikke trenger kjøling. Bare en tank som er rund i kantene og tåler trykk.
 
se om du finner noen gamle meieritanker/melketanker fra gårdsbruk. småbruk legger jo ned over alt for tiden. bestefar min la ned gåren for noen år siden og ga vekk en 500 liters rustfri tank
 
Mjølketanker egner seg ikkje for trykk. Muligens vist du modifiserer lokket så er det eit håp.

Sent from my U8860
 
Nabobedriften hvor jeg jobber driver med trykktesting og div, og de har noen store tanker stående som de ikke bruker. Vet ikke hva de er brukt til og hvor store de er, men regner med at de tåler endel! Kan høre med de hva det er slags tanker og hvilke "tanker" de har rundt disse... Hehehe  ;D
 
Disse tankene som ligger utenfor NB i bodø tror jeg er beregnet for plastinnlegg inne i tanken. Men ellers er det mye rustfritt snadder der, men er vanskelig å få kjøpt noe.
Melketanker er fine siden de har kjøling, men lokkene tåler ikke trykk. Tror nok tanken tåler serveringstrykk, og tankene er forberedt for vasking på en enkel måte, men du må finne på en patent for lokkene. Disse tankene selges for 1kr/liter, det vil si 500 kroner for en 500 liter men da er gassen tappet av.
Tror det enkleste vil være å bare bruke 300 liters varmtvannstanker, krever lite ombygning, er i rustfritt og angående næringsmiddelgodkjenning så brukes de jo til husholdningsvann og er i rustfritt.
 
Vvb funker jo i utgangspunktet, men det blir jo kun en eingangstank uten noko form for inspeksjonsluke. Det er nok dill med vasking av 50l fat, tenk 300l med to 3/4" koplingar.

Det krever jo og nye tanker, for har du sett inni brukte så er ikkje øl-lagring det første du tenker på.

Sent from my U8860
 
Tilbake
Topp