Sinnafjes, surefjes, smilies osv.

En liten forklaring til hvorfor jeg reagerer på noen av dine innlegg Finn.
Det jeg reagerer på er at du på forhånd er skeptisk til at vi her på forumet takler å få flere emojier uten å bli ufine mot hverandre. Hadde du tatt opp dette etter at det hadde blitt et problem, hadde jeg hatt mer forståelse for det.

Jeg har en grunnholdning som går på at folk flest er greie med hverandre, viser det seg at de ikke er det må det settes inn tiltak i enkelte situasjoner. Min erfaring er at de aller, aller fleste oppfører seg bra, og spesielt på dette forumet. Flere emojier er en fillesak, og noe de færreste har sterke meninger om, men tar de i bruk når de er der og tenker ikke mer over det.

I mitt hode er det merkelig at noen er redd for at emojier skal senke nivået på diskusjonen, det er der vi tenker forskjellig.
 
Jeg lagde bare denne stilen som et eksperiment etter innspillene om mørkt tema, men tenkte den var for stygg til at noen ville bruke den. Hvis den er bra nok for @JEG og andre vil ha den, så legger jeg den ut.

Jeg bruker svart tema over alt der det er mulig, så legg den gjerne ut :)
 
En liten forklaring til hvorfor jeg reagerer på noen av dine innlegg Finn.
Det jeg reagerer på er at du på forhånd er skeptisk til at vi her på forumet takler å få flere emojier uten å bli ufine mot hverandre. Hadde du tatt opp dette etter at det hadde blitt et problem, hadde jeg hatt mer forståelse for det.

Jeg har en grunnholdning som går på at folk flest er greie med hverandre, viser det seg at de ikke er det må det settes inn tiltak i enkelte situasjoner. Min erfaring er at de aller, aller fleste oppfører seg bra, og spesielt på dette forumet. Flere emojier er en fillesak, og noe de færreste har sterke meninger om, men tar de i bruk når de er der og tenker ikke mer over det.

I mitt hode er det merkelig at noen er redd for at emojier skal senke nivået på diskusjonen, det er der vi tenker forskjellig.
Når det gjelder de negative emojiene, så mener jeg at de er et problem hvis de blir brukt, og da er det like greit å ikke ha dem. De andre plager meg noe mindre, men det er likevel et problem at de er tolkbare: "Hva mente ham egentlig med den der?".

Jeg bruker ganske mange emojier når jeg skriver - og er egentlig litt betenkt over det, ut fra en sånn gammel norsklærerholdning om at man bør kunne uttrykke seg presist ved hjelp av ord. Men de er kjekke å ha som et tillegg, og ofte greie for å tydeliggjøre hva man mener. Å uttrykke seg ved en emoji alene er en annen sak - og det er en sak jeg ikke liker. (Ikke dermed sagt at jeg ikke kan svare på ei morsom melding på telefonen med et smilefjes. Det er greit nok i situasjoner der hva man mener er entydig.)

Jeg mener altså at disse fjesene er et problem i seg sjøl. Jeg trenger ikke å vente på å se om de blir et problem. Jeg vil rett og slett slippe å forholde meg til meldinger jeg får med dem. (Og så blir det altså helt håpløst om det ikke framgår hvem som sender hvilke fjes.)
 
(Og så blir det altså helt håpløst om det ikke framgår hvem som sender hvilke fjes.)
Akkurat det siste er et ikkeproblem. Det er ett klikk som trengs for å se hvem som har brukt hva.

Ellers er jeg generelt enig i at de negative ikke er på min favorittliste heller, selv om jeg kan se situasjoner der de kan være nyttige. For eksempel i tråden for bryggertabber har det kjentes rart å bruke "liker" som en sympatierklæring. Der hadde et trist fjes passa bedre til det jeg mener.

Samtidig er det en del debatter her hvor stemninga ikke alltid er på topp. Hvis jeg for eksempel skriver "Jeg liker ikke øl med kveik" kan det bli litt ampert. Da hadde det vært bedre, sånn jeg ser det, om folk skriver hva de mener enn å få en haug med sinte fjes. Er de sinte på meg fordi jeg ikke liker øl med kveik? Er de uenige i at kveik ikke gir godt øl? Mener de jeg er en landssviker som bør stilles opp foran muren på Akershus ved soloppgang? Ikke godt å si. Kanskje jeg tror de er sinte på meg og blir sint på dem tilbake? Jeg er ihvertfall redd det kan virke polariserende, og det har vært så hyggelig med det forumet her, at vi prater sammen og enten liker ting eller skriver hva vi mener. Eller holder kjeft, selvsagt, det kan nok også hende at folk gjør.

Det kan være jeg tar feil og at det å gi sinte fjes til hverandre går helt fint, men jeg har ikke helt trua.
 
Ok, jeg tror vi har kommet til enden av denne diskusjonen, hvis ikke må den trekkes ut i en egen tråd.
Jeg foreslår navnet "Emojis - Hot or Not?" :p


Du har to ganger i denne tråden fått forklaring på hvordan du kan se hvem som har levert hvilken emoji...

Jeg savner den gamle "embarassed"-emoji'en ...

God tittel. Skal se om jeg ikke kan få fiksa det, jeg har tenkt tanken, jeg også. Så hvis folk kan vente litt med eventuelle innlegg
 
Tilbake
Topp