Skal bli ny brykker og trenger alt av utstyr

Hei.
Tenkte å starte å brygge øl nå og har sett litt på utstyr.
Har sett litt på Boilmnaker 75L og Beer Brew 60. Kan jo kanskje være greit med Beer Brew 60 siden den har eget varmeelement.
Har også sett på utstyr fra USA. http://www.homebrewing.org/Beginning-Homebrew-All-Grain-Kit-Upgrade-7-with-keg-_p_1755.html Den pakken der har alt jeg egentlig trenger og ønsker. Er vel ikke toll så kommer på litt over 8000 kr med toll. Er dette en pakke å anbefale?
Trenger jeg et varmelement i form av gass eller kan jeg bare bruke komfyren?
 
Siden jeg ikke fikk noen svar så kan jeg jo informere med det som ble kjøpt inn hvis andre nybegynnere trenger tips til utstyr :)
Håndkorker
Flaskekapsler
Caso induksjonstopp 3500W
Termometer
Brew in bag (BIAB) Allgerain sett 50L
Flaskefyller
Hydrometer
Testrør
Hevert
Star San 320z
Nå skal jeg bare skaffe flaske og starte prosessen.
Hadde gjæringsspann fra før av.

Noe mer man trenger i starten?
 
Hei, du trenger et system for å kjøle ned vørteren. Velg mellom platekjøler, spiralkjøler eller motstrømskjøler. Søk litt på motstrømskjøler så får du opp litt forskjellige oppskrifter i forskjellige prisklasser :)
 
Spiralkjøler i rustfritt stål 10mm x 15m fulgte med i settet (Brew in bag (BIAB) Allgerain sett 50L). Den skal vel være grei å bruke?
 
Hvorfor ikke kjøpe i norge? Amrikanske gjenger på regulator og flaske regner jeg med. Garanti etter norsk kjøpslov m.m.
 
Alt ble kjøpt fra byggselv etter å ha snakket litt med bekjente som brygger. Vurderte den fra homebrewing siden prisen ble så mye lavere, men risken ble så stor etter at jeg ikke fikk svar her og ikke fant noen andre som hadde kjøpt utstyr derfra.
 
Tilbake
Topp