Skal jeg flaske første brygg?

Monsterkokk

Norbrygg-medlem
Hei og takk for god hjelp i innkjøp av bryggeutstyr sist gang! Har nå alt jeg trenger for å sette første brygg nå til helgen! Dette blir 50liter american pale ale. Først tenkte jeg at brygget skulle flaskes. Etter og ha hørt litt rundt og lest på forumet her har jeg vurdert og bygge en såkalt kegerator eller keezer for så og sette ølet på fat istedenfor. Metoden jeg tenker og benytte er og bygge en ramme av tre oppå en fryseboks for så og borre hull til tappekraner. Tenker den burde romme 3 corneliusfat (19l) + gasstank. Er dette og gå for raskt frem med tanke på at første brygget ikke engang er laget? Hvis det er en god ide, hva slags materialer vil jeg trenge og hva slags fryser egner seg? Takk på forhånd!
 
Det er jo selvfølgelig et vanskelig spørsmål å svare på, jeg har jo ingen innsikt i hvor glad du er i øl eller hvor sikker du er på å fortsette med hobbyen, det jeg kan si, er at 4 kasser med 0.5 flasker, en tappestav og en korkemaskin får du brukt for selv etter du har begynt med fat, sånn at du kan dele ølet med venner og familie. Så jeg ser for meg at å flaske første batch er en grei løsning :)

Edit: Og du trenger heller ikke en keezer for å ha ølet ditt på fat, piknik kran og et kjøleskap gjør jobben.
received_2781647641954411.jpeg received_442041013178791.jpeg
 
Hei og takk for god hjelp i innkjøp av bryggeutstyr sist gang! Har nå alt jeg trenger for å sette første brygg nå til helgen! Dette blir 50liter american pale ale. Først tenkte jeg at brygget skulle flaskes. Etter og ha hørt litt rundt og lest på forumet her har jeg vurdert og bygge en såkalt kegerator eller keezer for så og sette ølet på fat istedenfor. Metoden jeg tenker og benytte er og bygge en ramme av tre oppå en fryseboks for så og borre hull til tappekraner. Tenker den burde romme 3 corneliusfat (19l) + gasstank. Er dette og gå for raskt frem med tanke på at første brygget ikke engang er laget? Hvis det er en god ide, hva slags materialer vil jeg trenge og hva slags fryser egner seg? Takk på forhånd!

Enig med @Kloakk . Og det er ikke så farlig hva slags flasker du har, heller. Plastflasker til mineralvann går helt fint, du må bare passe på å oppbevare dem mørkt.
 
Tilbake
Topp