Smaking av hjemmebrygg i Oslo

Spesielt i går var en guida tur gjennom poljuleølets forunderlige verden - der jeg syntes Grünerløkka Bryghus stakk av med sieren, sammen med et godt heimabrugg fra Voss. Og så er det moro å få følge med i sagaen om tønneølet:).

Enig, tror dette var beste ølet jeg drakk i går

Jada, jeg blei oppfordra, men man stiller da ikke tomhendt på smakekveld om man er sånn noenlunde velutstyrt med skamvett. Man stiller iogforseg ikke med influensa heller, men det visste jeg ikke da billettene blei lagt ut.
Infuensa'n er godkjent fraværsgrunn!

Men hvor mange ganger skal man måtte understreke at det er hyggelig og lov at folk kommer sjøl om de ikke har med øl, før det trenger gjennom betongen:)?

Og om betongen er for tjukk: Du må ikke ha med hjemmebrygg, heller. Et par bokser med et kjøpeøl som du synes er interessant, er også lov.

Men hvor mange ganger skal man måtte understreke at det er hyggelig og lov at folk kommer sjøl om de ikke har med øl, før det trenger gjennom betongen:)?
Å, det er nok mange, for å trenge gjennom et fundament lagt i norrøn tid. Du veit, det er høgt å gje, men lågt å få. :) Kanskje budskapet når igjennom omtrent samtidig med at vi slutter med juleøl og andre hedenske etterlatenskaper? :)

Jeg hadde planer om å ta med en flaske fra original Barrique’n din for å parallellsmake mot @Tor. sin.
Det ble armer og bein i forkant, så jeg glemte det.
Kanskje du kan delta neste gang hvor jeg stiller med ditt øl, og du stiller med (kort) historien?
Såfremt jeg har brygga noe i forkant, så. :p

Jeg hadde planer om å ta med en flaske fra original Barrique’n din for å parallellsmake mot @Tor. sin.
Det ble armer og bein i forkant, så jeg glemte det.
Kanskje du kan delta neste gang hvor jeg stiller med ditt øl, og du stiller med (kort) historien?
Minner meg forresten på at jeg har et halvt fat stående på loftet med siste rest av barrique-øl med brettanomyces og kirsebær, restene etter et oslomesterskap. Tro åssen det har utvikla seg. Antakelig ikke positivt, men det er jo brett involvert, så hvem veit?

Minner meg forresten på at jeg har et halvt fat stående på loftet med siste rest av barrique-øl med brettanomyces og kirsebær, restene etter et oslomesterskap. Tro åssen det har utvikla seg. Antakelig ikke positivt, men det er jo brett involvert, så hvem veit?
TA DET MED PÅ NESTE SMAKING. Så tester vi mot det du tok med et annet år uten Brett som jeg har.

Tilbake
Topp